Cost de la vida
La inflació es manté en el 2,6% a l’octubre a Catalunya, cinc dècimes inferior a la mitjana espanyola
La inflació es va mantenir en el 2,6% interanual a l’octubre a Catalunya, la mateixa taxa registrada al setembre, i ja se situa cinc dècimes per sota de la mitjana espanyola (3,1%), segons les dades publicades aquest divendres per l’Institut Nacional d’Estadística (INE). L’encariment de l’electricitat explica en gran part aquest augment, mentre que els aliments també van elevar la seva taxa una dècima, fins al 2,4%.
Catalunya es va situar com la tercera comunitat amb la inflació més baixa, només per darrere de Múrcia (2,2%) i les Canàries (2,5%). En canvi, les Balears i Madrid van ser les regions on més van apujar els preus, amb un increment del 3,6% interanual. Des del gener, els preus han augmentat a Catalunya un 1,9%. En comparació amb l’octubre de l’any passat, els aliments i begudes no alcohòliques van pujar un 2,3%, mentre que les begudes alcohòliques i el tabac van créixer un 3,6%. La vivenda va ser el grup que més es va encarir, amb un repunt del 5,5%.
També destaquen els augments en hotels, cafès i restaurants (3,5%), així com en ensenyament (2,8%). Davant el mes anterior, la pujada més notable va ser la del vestit i el calçat, els preus dels quals es van disparar un 6,6%.
- COMPOSTOS QUÍMICS Compte amb els detergents de rentaplats: els pediatres alerten de la seva relació amb la salut intestinal i l’augment d’al·lèrgies en nens
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Els ‘expats’ conquereixen el nou barri del port de Badalona
- 45è aniversari de la JNC Puigdemont, Mas, Aragonès i Montilla participen en un col·loqui de les joventuts de Junts sense Torra
- Els serveis secrets italians coneixien els ‘safaris’ per matar civils a Sarajevo
- Crim sota investigació Un home mata presumptament el seu pare a Barcelona i intenta suïcidar-se al metro
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'editorial de Cristina Villanueva: La música fa comunitat
- Jutjats El jutge processa Íñigo Errejón per la presumpta agressió sexual a l’actriu Elisa Mouliaá
- Amnistia El TC rebutjarà la setmana vinent tots els dubtes del TSJ català sobre l’amnistia
- ACTUALITAT BLAUGRANA Cronologia de Laporta i les seves reaccions a la tornada de Messi: de la sorpresa a l’estàtua
