Consum
El supermercat ‘online’ Buo canvia d’estratègia i es mou a la venda d’excedents
L’‘start-up’ catalana aconsegueix d’aquesta manera vendre de mitjana un 30% que qualsevol altre supermercat d’Espanya
L’empresa, que fins al setembre es dedicava a la gestió de compres organitzades, preveu ara quintuplicar els ingressos del 2022
L’objectiu no canvia. Però l’estratègia és, des de fa sis mesos, completament diferent. El supermercat ‘online’ Buo, que en origen havia desenvolupat una aplicació per fer compres organitzades (sense necessitat de conèixer-se entre clients) i aconseguir millors preus a força de demanar més volum, és ara una plataforma de venda d’excedents. Una espècie de Too Good To Go però que connecta directament el productor amb el client.
La idea és que les empreses d’alimentació donin sortida a productes que haurien de llençar perquè per les seves característiques no són acceptats al supermercat (embalatges antics, dates de caducitat més curtes, fruites i verdures imperfectes...) i que el consumidor aconsegueixi productes perfectament aptes per al consum però a un preu molt més baix del que és habitual. De mitjana, Buo diu que ven a un cost un 35% menor que el supermercat més barat d’Espanya, tot i que a determinats productes la diferència pot arribar al 80%.
«El que vam veure [amb el model de la compra en grup] és que aconseguíem millors preus del proveïdor però no prou com per aconseguir descompte de cara al client i ser sostenibles com a empresa alhora», explica el cofundador i coconseller delegat de Buo, Borja Solé. «Parlant amb les marques ens vam adonar que tenien una problemàtica molt seriosa: vam descobrir que malgasten entorn d’un terç del seu producte essencialment per sobreproducció i dates de caducitat, perquè un supermercat no compra un producte que tingui menys del 80% de la vida útil», explica aquest emprenedor, que posa com a exemple una beguda que tingui un any de vida útil, però que no accedirà a les prestatgeries d’una botiga quan li’n quedin set.
L’empresa té acords amb la gran majoria de grans productors d’alimentació com per disposar d’uns 1.000 productes i que comprar en aquest supermercat virtual sigui gairebé el mateix que fer-ho en un ‘súper’ convencional. I compta, a més, amb dues referències d’empreses que es dediquen al mateix a Europa (Motatos) i als Estats Units (Misfits Market), que facturen 200 i 1.000 milions d’euros, respectivament, i que obtenen benefici amb això.
Facturació i rendibilitat
Notícies relacionadesDe moment, el canvi s’ha demostrat profitós. Si l’any passat l’empresa va facturar 600.000 euros, ara treballa amb la previsió de tancar el 2023 amb uns ingressos de 3,5 milions d’euros, gairebé cinc vegades més. A més, en els sis mesos que porten amb aquesta estratègia en marxa, han crescut molt en clients (hi ha unes 2.500 persones que cada mes fan diverses compres a la setmana), i preveuen avançar la seva previsió que el negoci sigui rendible.
Aquest canvi de rumb també s’ha traduït en una petita modificació dels plans: l’any passat, Buo s’estrenava a Barcelona amb intenció d’arribar a Madrid imminentment, però finalment ha optat per créixer a poc a poc a la capital catalana i la seva àrea metropolitana. I aquest continua sent el pla a curt termini, consolidar l’activitat a Barcelona, Badalona, l’Hospitalet, Sabadell i Terrassa i aconseguir que surtin els comptes en aquests petits mercats.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Jocs Olímpics 2024 París oculta la foscor i exhibeix el seu decorat en els Jocs
- Handbol Les ‘Guerreres’ no compareixen i cauen amb estrèpit en el debut
- Tennis Moyá fa saltar les alarmes sobre la presència de Nadal a París
- Sèrie aclamada Com enamorar sense cursileries
- QUATRE HOSPITALITZATS Un brot de salmonel·losi en un bar deixa almenys 22 afectats
- SUCCESSOS Presó per al maquinista i un excàrrec d’Adif per l’accident de l’Alvia
- Gislan Zekri, estudiant de Treball Social: "Entendre el context cultural de la persona és vital per ajudar-la"
- Narcotràfic Confiscades quatre tones de cocaïna al port de Barcelona
- Comercialitzat als EUA La UE no aprova el fàrmac que alenteix l’avenç de l’Alzheimer
- Vacances alternatives L’‘airbnb’ de les mascotes