PrestaShop, Oney i PayPlug s’alien per impulsar el pagament fraccionat en el comerç electrònic a Europa

Permetrà als clients triar la forma de pagament, en tres o quatre terminis de 60 o 90 dies, mentre que el venedor rebrà l’import total de la compra en el seu compte

PrestaShop, Oney i PayPlug s’alien per impulsar el pagament fraccionat en el comerç electrònic a Europa
3
Es llegeix en minuts

Oney, PrestaShop i PayPlug han anunciat una aliança per impulsar el pagament fraccionat en el comerç electrònic a Europa i «donar a llum la locomotora europea de la solució ‘Compra ara i paga després’ (BNPL)».

A través de l’acord, s’integrarà un complement a la plataforma de PrestaShop que permetrà als clients triar la forma de pagament, en tres o quatre terminis de 60 o 90 dies, en funció de les seves preferències, mentre que el venedor rebrà l’import total de la compra en el seu compte. A aquest complement tindran accés 136.000 llocs web de comerç electrònic a Espanya, França i Itàlia que gestionen el seu ‘ecommerce’ amb PrestaShop.

D’aquesta manera, les tres companyies s’han compromès a «potenciar el comerç electrònic de les pimes i de les empreses de totes les mides oferint-los els millors serveis». El producte estarà disponible a França i Itàlia a finals d’abril, mentre que a Espanya arribarà abans de l’estiu. A més, s’espera que aviat s’anunciï l’entrada en altres mercats europeus com Polònia.

El president i director general de PayPlug, Antoine Grimaud, ha destacat que la missió de la companyia és eliminar les limitacions de pagament de les pimes i oferir-los solucions eficaces i fàcils d’utilitzar. «Creiem fermament que el pagament fraccionat és una poderosa palanca per a la indústria del comerç electrònic i els agents de pagament, especialment a Europa. Amb aquesta aliança i els 15.000 clients que ja utilitzen els serveis de PayPlug a França i Itàlia, on operen tant Oney com PrestaShop, pretenem reforçar la nostra presència a Europa», ha assenyalat.

El responsable de PrestaShop Espanya, Jorge González Marcos, ha apuntat que, amb el complement de pagament dividit, els comerciants que gestionen el seu negoci amb PrestaShop «podran impulsar les seves vendes, estalviar temps i també millorar la seguretat de les seves transaccions». «Estem encantats d’associar-nos amb altres líders i experts europeus com Oney i PayPlug per demostrar l’excel·lència europea de les solucions de comerç electrònic i bancàries, potenciant els nostres comerciants», ha afirmat.

De la seva banda, el conseller delegat de Oney Spain, Salvador Loscertales, ha ressaltat que Oney compta amb «la millor taxa d’acceptació del mercat», d’entre el 92% i el 98% segons el sector, per la qual cosa confia en la capacitat de la seva solució coconstruïda per oferir als comerciants de PrestaShop i als seus clients «una experiència única de pagament fraccionat que contribuirà significativament a imposar el pagament fraccionat com un dels principals mitjans de pagament a Europa».

Oney i PayPlug formen part de BPCE Digital & Payments, la nova divisió de Groupe BPCE que reuneix les competències en matèria de pagaments, digital i dades. L’associació amb PrestaShop «posa de manifest la capacitat de Groupe BPCE per oferir una experiència integral a la cadena de valor dels pagaments», han assegurat.

BNPL, a l’alça

PrestaShop, Oney i PayPlug asseguren que, de la mà del ‘boom’ que va experimentar el comerç electrònic després de l’inici de la pandèmia, les xifres del mercat BNPL a Espanya s’han quadruplicat entre el 2018 i el 2020, fins a arribar als 80.000 milions de dòlars (prop de 73.000 milions d’euros).

Notícies relacionades

A més, el 60% dels europeus assegura que ja l’ha utilitzat i la quarta part dels europeus tria una web de comerç electrònic en funció de la possibilitat de pagar amb pagament fraccionat.

A nivell mundial, s’espera que el volum de transaccions arribi als 680.000 milions de dòlars (prop de 620.000 milions d’euros) per al 2025, un augment del 92% respecte a les xifres del 2019.