Neix la Sectorial del Còmic, una associació per promoure el món de la vinyeta

  • Autors, editors, llibreters, divulgadors i organitzadors d’esdeveniments uneixen esforços per visibilitzar les problemàtiques de la indústria del novè art
  • Després de reunir-se amb diversos partits polítics, participaran en la Taula del Llibre i la Lectura i criden a sumar adhesions de més col·lectius del mitjà
Barcelona 31 10 2020  Las librerias se llenan de gente debido a posibles confinamientos  Libreria Norma comics  FOTOGRAFO SERGI CONESA

Barcelona 31 10 2020 Las librerias se llenan de gente debido a posibles confinamientos Libreria Norma comics FOTOGRAFO SERGI CONESA

2
Es llegeix en minuts

Després d’uns quants mesos de treball conjunt, aquest dissabte s’ha fet pública la creació de la Sectorial del Còmic, una associació transversal en què participen representants de diferents sensibilitats del mitjà, des d’autors a crítics, llibreters, editors i organitzadors d’esdeveniments. La intenció és «unir esforços i crear un espai col·lectiu» en què se sentin integrades «totes les parts de la indústria del novè art». L’objectiu, afegeixen els portaveus, és «convertir-la en un representant ampli i vàlid per fer de mitjancer amb diferents administracions per promoure millores molt necessàries per al creixement del sector»

Per construir els fonaments de la sectorial han estat treballant i coordinant-se l’AACE (associació d’autors), el Col·lectiu d’Autores, l’ARGH! (associació de guionistes), l’ACDCòmic (associació de crítics i divulgadors), la Plataforma d’Editorials Independents de Còmic, Norma Editorial, Joaquín García (en representació dels autors), Emilio Gonzalo i Alejandro Casasola (en representació dels organitzadors d’esdeveniments), Óscar Muñiz (en representació de les llibreries) i els autors Carlos Pacheco i Ana Miralles (en representació dels autors i autores que treballen en mercats internacionals).

Reunions amb partits polítics

Fins ara, aquest grup de treball s’ha pogut reunir amb representants polítics de l’àrea de Cultura del PSOE, Unides Podem, Ciutadans i el PP. A aquests, apunten els portaveus de la sectorial, se’ls ha traslladat problemàtiques concretes del sector: «des de la precarietat a la necessitat de crear un espai d’interlocució permanent amb les institucions» des del qual poder treballar en els problemes intrínsecs del còmic en una estratègia a mitjà i llarg termini.

Alhora, la sectorial aposta per les «sinergies amb el sector educatiu», posant en relleu el seu valor didàctic, tant en la millora de la comprensió lectora com en la formació d’esperit crític.

El còmic com a art i cultura

S’ha insistit també en «el còmic com a cultura, com a art», malgrat que en l’actualitat està lluny del reconeixement que poden tenir altres mitjans. Per això, assenyalen, es va traslladar la importància de visibilitzar la seva especial idiosincràsia en l’esfera pública i el seu potencial per transmetre valors fonamentals.

D’aquestes primeres reunions van sorgir dues trobades amb la Direcció General del Llibre i Foment de la Lectura, que van desembocar en una invitació a la Sectorial del Còmic per participar amb dos representants en la Taula del Llibre i la Lectura i es constituís una taula de treball específica per al còmic des de la qual proposar mesures concretes que ajudin a fer créixer el mitjà.

A la Taula del Llibre i la Lectura

Notícies relacionades

Des d’aquest 19 de desembre, la Sectorial del Còmic passa a constituir-se com a associació i dedicarà el seu primer any d’existència a participar en la Taula del Llibre i la Lectura i a continuar treballant al voltant dels seus objectius fonamentals: el treball digne i la professionalització, la promoció del còmic en totes les seves facetes per aconseguir una visibilitat més gran i el foment de la lectura.

Per això, apunten que és molt necessari créixer i agrupar cada vegada més agents involucrats en la indústria perquè «una associació forta i que representi el sector tindrà més possibilitats de lluitar pel bé comú». Per això, afegeixen, volen donar-se a conèixer entre les companyes i els companys de professió, «per sumar adhesions que permetin que aquesta Sectorial del Còmic passi de representativa a representant».

Temes:

Còmic