Investigadors
Aquestes són les feines que porten més infelicitat
Un estudi de Harvard de 85 anys revela l’aspecte transversal perquè els empleats estiguin satisfets, i no té res a veure amb el sou

La Universitat de Harvard ha publicat un estudi de 85 anys en què aborden les feines en les quals els empleats són més infeliços. Lluny de ser classista, analitza des dels barris més pobres dels Estats Units fins als més rics, als quals pertanyen precisament els estudiants d’aquesta prestigiosa universitat.
Per a la sorpresa dels investigadors, les feines amb empleats més infeliços no eren les de pitjor sou o condicions, si no les solitàries. La clau no rau a fer una tasca o una altra, però sí que es troba en la companyia. El que fa més infeliç la gent són les guàrdies, els torns nocturns, etcètera.
Notícies relacionadesEn l’estudi destaquen els conductors i repartidors com les persones més infelices. La majoria han de treballar en torns en què els és difícil conciliar una vida familiar i, a més, amb prou feines tenen contacte amb els companys de feina.
En els últims anys, i de manera contrària al que transmetem, també destaquen el treball remot com un factor per a la infelicitat. D’igual manera que amb els altres exemples, el teletreball impedeix la relació amb els companys de l’empresa.
- Temor dels ‘botellons’ Obre el bar pròxim als búnquers que alarma el Carmel: «Som un negoci per als veïns, no per als turistes»
- Inspecció tècnica de vehicles La nova ITV ja ha arribat a Espanya: així serà a partir d’ara
- DEP Mor ‘Soc l’Hèctor’, el mític culturista del programa ‘Uno para todas’ als 90
- Opinió L’Espanyol és l’ovella negra de Catalunya
- Erotisme Què és ser sapiosexual: ¿què és el que li agrada?
- Investidura al Congrés Debat d’investidura de Feijóo avui en directe: hora, resultat, rèpliques i votació
- Negociacions arran del 23J El PSOE compta segellar a l’octubre el pacte d’investidura i formar Govern
- Cotització suspesa Evergrande: 5 claus per entendre la crisi del gegant immobiliari xinès
- Conflicte històric L’autoproclamada república de l’Alt Karabakh deixarà d’existir l’1 de gener del 2024
- tribunals El jutge imputa al Barça un delicte de suborn pel cas Negreira