Disputa en la carrera espacial
La nau russa estavella contra la Lluna a la seva missió per extreure aigua del satèl·lit

L’objectiu de Rússia de ser el primer país a aterrar al pol sud de la Lluna i extreure aigua gelada haurà d’esperar. La sonda robòtica Lluna-25 es va estavellar aquest dissabte contra la superfície del satèl·lit de la Terra. Després d’una maniobra d’aproximació a l’òrbita de preaterratge, l’aparell va perdre el control, ha comunicat aquest diumenge Roscosmos, l’agència espacial russa.
«La sonda es va moure a una òrbita no prevista i va cessar la seva existència com a resultat d’un xoc amb la superfície de la Lluna», ha precisat l’agència. En altres paraules, la missió de Moscou per tornar a ser un referent de la carrera espacial i marcar un punt geoestratègic a l’allunar en una regió de la Lluna amb importants reserves d’aigua el control de les quals es disputen les principals potències.
La Luna-25 va sortir l’11 d’agost des del cosmòdrom Vostotxni, al Llunyà Orient rus, va entrar en òrbita aquest dimecres, després de cinc dies i gairebé deu hores de travessia.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"