Contra el coronavirus
Hipra calcula que la seva vacuna contra la covid-19 podria aprovar-se al novembre
La farmacèutica estima que la seva vacuna contra el coronavirus es podrà comercialitzar «de manera immediata» quan aconsegueixi l’aprovació final

La vacuna contra la covid-19 d’Hipra –primera injecció dissenyada i fabricada a Espanya per fer front a les infeccions per coronavirus– podria aconseguir el vistiplau definitiu al novembre. Segons han informat directius de la farmacèutica en una roda de premsa celebrada aquest dimarts a Brussel·les, l’Agència Europea del Medicament (EMA) està ultimant la revisió dels assajos clínics fets fins al moment amb aquesta vacuna per autoritzar-ne la comercialització. Tot apunta que l’entitat es pronunciarà sobre el tema en les pròximes setmanes. Probablement, ja començat el novembre.
La companyia estima que quan la vacuna contra la covid-19 aconsegueixi l’aprovació definitiva es podrà comercialitzar de «manera immediata». En aquest sentit, es preveu que les injeccions d’Hipra poden trigar tan sols una setmana a arribar als ambulatoris dels països que l’hagin adquirit. Segons ha avançat la directora d’R+D+I de la companyia, Elia Torroella, la farmacèutica també es disposa a tancar un acord de compra amb Europa. «Molts països europeus estan interessats a comprar la vacuna d’Hipra. També estem en converses amb països de Llatinoamèrica, del Sud-Est Asiàtic i de l’Orient Mitjà», ha explicat la portaveu de l’empresa gironina en una entrevista amb EL PERIÓDICO.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic