Detectada una bola de foc sobrevolant el sud-oest peninsular a 213.000 km/hora
El bòlid s’ha format a l’entrar a l’atmosfera terrestre una roca procedent d’un cometa
Els detectors del projecte SMART, de l’Institut d’Astrofísica d’Andalusia (IAA-CSIC), des dels observatoris de Calar Alto (Almeria), Sevilla, La Sagra (Granada), Sierra Nevada i La Hita (Toledo) han registrat el pas d’una bola de foc sobre el sud-oest i centre peninsular a 213.000 km/hora.
Segons l’anàlisi de l’investigador principal del projecte SMART, José María Madiedo, de l’Institut d’Astrofísica d’Andalusia (IAA-CSIC), la bola de foc va ser gravada a les 6.00 (hora local peninsular espanyola).
El fenomen s’ha produït a l’entrar a l’atmosfera terrestre una roca procedent d’un cometa a una velocitat d’uns 213.000 quilòmetres per hora.
A la província de Badajoz
El xoc amb l’atmosfera a aquesta enorme velocitat va fer que la roca es tornés incandescent, generant-se així una bola de foc que es va iniciar a una altitud d’uns 117 quilòmetres sobre el sud-oest de la província de Badajoz.
Des d’allà la bola de foc va avançar en direcció nord-est fins que finalment es va extingir a una altitud d’uns 82 quilòmetres sobre la localitat de Villafranco del Guadiana després de recórrer a l’atmosfera una distància total d’uns 67 quilòmetres.
Els detectors del projecte SMART operen en el marc de la Xarxa de Bòlids i Meteors del Sud-Oest d’Europa (SWEMN), que té per objectiu monitoritzar contínuament el cel per tal de registrar i estudiar l’impacte contra l’atmosfera terrestre de roques procedents de diferents objectes del Sistema Solar.
- Noves relacions afectives Parelles sèniors que viuen separades, el model LAT en auge: «Conservo la meva llibertat i no discuteixo pel comandament de la tele»
- Primeres paraules de Cristina Serra després de la seva separació de Pep Guardiola
- Les clarisses abandonaran al febrer el monestir de Pedralbes
- Educació a Catalunya Professors de català fan una crida a no corregir la selectivitat per mostrar el seu malestar amb el Departament
- Primeres operacions policials contra els migrants
- Dibuixant moderníssim Coll, l’ovni del còmic espanyol dels 50 i 60
- Editorial Reformar el poder judicial per consens
- El teixit comercial de la ciutat BCN reformarà vuit mercats el 2025 i planeja quatre grans obres de futur
- Icona de la Nova Cançó Pi de la Serra, trobador i ‘bluesman’ al Barnasants
- Febre fantàstica Rebecca Yarros torna a arrasar a les llibreries