INICIATIVA FEMINISTA

Barbie i l'ESA llancen una nina astronauta per inspirar les nenes en les àrees científiques

La nina està creada a semblança de l'única dona astronauta activa a Europa en aquests moments, la italiana Samantha Cristoforetti

La iniciativa busca igualar el terreny de joc en el camp professional per a les nenes de tot el món

whatsapp-image-2019-07-10-at-171055

whatsapp-image-2019-07-10-at-171055

2
Es llegeix en minuts
Agencias

Barbie il’Agència Espacial Europea (ESA) s’han associat per llançar una nina astronauta amb l’objectiu d’inspirar les nenes i animar-les a convertir-se en la pròxima generació d’astronautes, enginyeres i científiques de l’espai. La nina està creada a semblança de l’única dona astronauta activa a Europa en aquests moments, la italiana Samantha Cristoforetti.

Aquesta col·laboració s’emmarca en el Projecte Dream Gap de Barbie, una iniciativa que busca igualar el terreny de joc en el camp professional per a les nenes de tot el món. De fet, l’estudi impulsat per Barbie indica que, a partir dels 5 anys, moltes nenes comencen a desenvolupar una autoconfiança limitada i dubten del seu màxim potencial, cosa que es coneix com a ‘dream gap’ o bretxa del somni.

A més, la col·laboració posa en relleu que només el 15% d’astronautes en actiu són dones i que cap d’elles encara no ha viatjat a la Lluna. Per això, el programa localitza i destaca els models a seguir capaços de demostrar que les noies poden ser i aconseguir el que es proposin, ajudant així a acabar amb la ‘bretxa del somni’.

50è aniversari

A mesura que s’acosta el 50è aniversari de l’aterratge lunar de l’Apollo 11, i com a punt de partida de la col·laboració amb Cristoforetti, Barbie també llançarà una sèrie de vídeos curts i motivacionals dirigits a pares, mares i nenes. En ells, Cristoforetti donarà la benvinguda al centre europeu d’astronautes de l’ESA a Colònia (Alemanya) a nenes d’Alemanya, Anglaterra, França i Itàlia, on les noies podran viure l’experiència de passar temps amb una astronauta i conèixer com és la seva feina.

A més, un contingut exclusiu sobre els èxits de Cristoforetti també es publicarà al canal de Youtube de Barbie.

Segons afirma la directora de màrqueting a Europa de Barbie, Isabel Ferrer, Barbie "sempre ha demostrat a les nenes que poden ser qualsevol cosa, donant-los l’oportunitat d’encarnar diferents rols i situacions amb les seves nines, ajudant-los a embarcar-se en innombrables carreres que fomenten la seva imaginació i autoexpressió". "Sabem que important que és per a les nenes tenir models a seguir, i aquesta nova col·laboració amb l’ESA ens ajuda a elevar el nostre compromís de marca a un nou nivell 'astronòmic’", afegeix.

Poques nenes somien ser científiques

"Poques nenes somien convertir-se en científiques, enginyeres o professionals de l’espai. Els factors socials i culturals exerceixen un paper important en aquest tema, així com l’actitud de l’entorn familiar cap a la ciència i les professions científiques", ha lamentat per la seva banda la directora de diversitat de l’ESA, Ersilia Vaudo-Scarpetta.

Notícies relacionades

De la mateixa manera, a Espanya, i seguint la línia del Projecte Dream Gap de Barbie a escala internacional, el pròxim 18 de juliol s’anunciarà un ‘partnership’ amb la Fundació Inspiring Girls, en col·laboració amb l’Institut Nacional de Tècnica Aeroespacial (INTA), en ocasió d’un esdeveniment especial a Maspalomas, l’estació de satèl·lits canària, en el marc del 60è aniversari de l’emblemàtica nina.