Experiment al japó

Clonació de mamuts: científics 'reviuen' cèl·lules congelades fa 28.000 anys

Un grup d'investigadors aconsegueix signes d'activitat biològica al trasplantar els nuclis cel·lulars de teixits d'aquest animal en ovòcits de ratolí

zentauroepp43125639 mamut180429182225

Agencias

Un grup de científics ha aconseguit activar cèl·lules d’un mamut de 28.000 anysimplantant-les en ovòcits de ratolí, tot i que és molt poc probable que aconsegueixin tornar-los la vida.

El projecte, dut a terme al Japó per un equip internacional, va agafar cèl·lules d’un mamut ben conservat descobert el 2011 al permafrost siberià i les va introduir en desenes de cèl·lules sexuals de ratolins femelles.

Cinc dels ratolins van tenir reaccions biològiques característiques de l’inici de la divisió cel·lular, va explicar a l’AFP Kei Miyamoto, un membre de l’equip de la universitat de Kindai, a l’oest del Japó.

Però cap va entrar en la fase de divisió que hauria sigut necessària per crear un mamut, va indicar.

"Això demostra que malgrat els anys, una activitat cel·lular encara es pot produir", va explicar el científic. "Fins ara, nombrosos estudis es concentren en l’ADN fòssil i no en el fet de saber si encara funciona", va afegir.

Poques esperances

Però els resultats d’aquesta investigació publicats dilluns a la revista 'Scientific Reports' donen poques esperances de veure algun dia un nou exemplar d’aquesta espècie extinta, va advertir.

"També ens vam adonar que els danys patits per les cèl·lules eren molt profunds (...) Ni tant sols vam veure divisió cel·lular i per això he de dir que som molt lluny de la reproducció d’un mamut", va assegurar.