La ronda italiana
Giro d’Itàlia: Van der Poel aconsegueix la primera malla rosa amb autoritat
Pello Bilbao, en una gran forma, va ocupar la tercera plaça de la primera etapa, abans de la contrarellotge que es disputa aquest dissabte pels carrers de Budapest.
A l’avi no li agradava córrer a Itàlia. Preferia la calor del públic francès que sempre va estar entregat a les seves gestes. Seria injust escriure que Raymond Poulidor mai es va vestir de rosa en el Giro. I tot i que aquesta afirmació és una veritat com un temple, si ‘Pou-Pou’ mai va liderar la ronda italiana va ser, senzillament, perquè mai es va apuntar a la carrera.
Poulidor era home de costums. El seu era el Tour i mai va considerar oportú partir-se l’ànima a Itàlia abans de la tradicional baralla entre les carreteres del seu país al juliol. En canvi, el net, Mathieu van der Poel, no se li assembla en res. Difícilment arribarà a tenir el poder de l’avi als cims, perquè ell és un corredor més explosiu, al qual li van millor les etapes d’orografia complicada, però lluny dels percentatges propis dels cims dels Alps, el Pirineu o les Dolomites.
💗 Mathieu Van Der Pink 💗#Giro pic.twitter.com/HuXRcm8KFt
— Giro d'Italia (@giroditalia) 6 de mayo de 2022
No obstant, és un dels millors condiments de la salsa del ciclisme actual, que engreixa gràcies a les seves victòries a tot arreu, per tots els terrenys i sobre qualsevol tipus de bici, ja sigui de carretera, de ciclocròs o de muntanya. I és al costat del seu rival, Wout van Aert, enemic però de vegades col·legues en qüestions de negocis i bosses de recompenses per omplir-se de fang, la millor parella de l’actualitat fins que les muntanyes premen el botó vermell i d’altres són els protagonistes de la competició. Si ‘Pou-Pou’ mai es va vestir de groc en el Tour, el net ho va fer l’any passat. Si Poulidor mai es va animar a disputar el Giro, el seu descendent lidera la prova des d’aquest divendres i avui, si repeteix la gesta de la ronda francesa en la primera ‘crono’, no hauria de passar per gaires problemes en la contrarellotge que es disputa als carrers de Budapest, en la penúltima jornada de la carrera per terres hongareses i abans de prendre un avió cap a Sicília.
Etapa 1 + CG #Giro (1/21) pic.twitter.com/oP3IYGo4E6
— Javier Gilabert C. (@tourdegila) 6 de mayo de 2022
No va estar Alejandro Valverde immers en la lluita per l’etapa. Va pujar cap al castell de Visegrad, no molt lluny de la capital d’Hongria, en la clandestinitat del pilot, que va arribar trencat i partit, amb els velocistes deixant els deures per a un altre dia o anant-se’n al terra com Caleb Ewan, que va caure en l’últim sospir de l’etapa.
I per allà va estar Pello Bilbao convençut que corre amb l’espurna de la vida als seus pedals, en la seva millor temporada des que tardanament es va fer professional i sense que s’espantés, o es digués allò ‘què faig jo aquí’, quan va mirar de sorprendre Van der Poel i va buscar la primera victòria del Giro 2022, amb la consegüent recompensa de la ‘maglia rosa’.
Tardes d’alegria
Notícies relacionadesBilbao pot donar grans tardes d’alegria en aquest Giro, amb el seu company Mikel Landa entrant en el grup dels favorits. Tots junts a excepció de Richard Caparaz, el favorit número u a la victòria final, que va esgarrapar quatre segons de glòria als rivals.
La primera etapa es va resumir en els sis quilòmetres finals on es va fracturar el pilot, on els velocistes excepte Ewan ho van deixar estar i el lloc escollit per al primer toc amb categoria de Van der Poel en la carrera. I amb la millor notícia, amb Bilbao gairebé al seu nivell, el dia en què el ciclista neerlandès amb gens francesos va impedir a l’eritreu Biniam Girmay convertir-se en el primer líder de raça negra del Giro.
- Loteria de Nadal 2022 ¿Què has de fer si et toca la Loteria de Nadal 2022?: consells
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Óscar Fernández Calle, candidat de Vox a Extremadura : "Guardiola va robar el canvi que volien la majoria d’extremenys"
- Sorteig del 'Gordo' Ni cobrar-lo ni trucar als teus amics: què és el primer que has de fer si et toca la Loteria de Nadal?
- El forat de la sanitat pública El 45% dels espanyols només va al dentista per emergències: «Hi vaig anar per un queixal i vaig acabar amb una factura de 1.300 euros»
- Reforma en Justícia Falta de normes, possibles pròrrogues i molta incertesa davant la reforma que revoluciona l’organització de la justícia a Espanya
- Escàndol internacional El dur informe del cas Epstein: el que les víctimes de violacions van explicar a la policia i com els advocats van provar de fer-les callar
- Esperit nadalenc El Parc del Fòrum de Barcelona es tenyeix de vermell a la Cursa del Pare Noel
- UNA ALTRA DESGRÀCIA Greu lesió de genoll de Christensen
