L’altra estrella
Chris Froome, l’oblidat del Tour
El quatre vegades vencedor de la prova és a la 165a plaça de la general amb tan sols 12 corredors més mal classificats que ell.
Ja ha assumit el paper de gregari i només espera ajudar algun company d’Israel a guanyar una etapa de muntanya.

És al Tour i porta el dorsal 31. És el participant amb més triomfs a París entre els inscrits: quatre victòries posseeix Chris Froome, perdut a la general i amb tan sols 12 corredors més mal classificats que ell. No hi ha etapa en què per una raó o una altra no perdi temps. Ja va començar amb mal peu, perquè es va veure embolicat en els amuntegaments de la primera jornada. Però allà està, assumint el paper de gregari, sense que li caiguin els anells i disposat a arribar als Camps Elisis en la posició que sigui. Ja ha quedat com una faula qualsevol intenció de lluitar per un cinquè triomf per igualar els mites Jacques Anquetil, Eddy Merckx, Bernard Hinault i Miguel Induráin (Lance Armstrong amb les set victòries ha sigut esborrat de la història de la carrera).
«No he anat a tota velocitat perquè el meu objectiu serà ajudar algun company a guanyar una etapa de muntanya». Així, amb tota normalitat, envoltat de periodistes, va parlar Froome després d’acabar la contrarellotge més discreta des que es va convertir en un dels astres d’aquest esport.
Si ha de baixar al cotxe de l’Israel, el seu equip, a buscar bidons, no passa res i si, com aquest divendres, arriba a més de 18 minuts de Matej Mohoric, el guanyador del dia, tampoc. Gairebé sembla que ni li importi que abans de la gran muntanya, amb tot per decidir, ja sigui a 50.38 minuts d’un mallot groc que va vestir el 2017 per última vegada.
Els triomfadors a París
Vincenzo Nibali, que es va colar a l’escapada de Mathieu van der Poel, tot i que al final va cedir, va guanyar el Tour del 2014. Geraint Thomas, que també camina fastiguejat des que va caure dilluns, es va imposar al del 2018. Amb Froome, per descomptat, i sense oblidar Tadej Pogacar, que defensa el títol del 2020, són els corredors que participen en aquest Tour i que han vençut en la carrera alguna vegada.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»