Homenatge al Tour
En el noble nom de l’avi ‘Pou-Pou’
Fa 45 anys Raymond Poulidor, mort el 13 de novembre del 2019, va córrer el seu últim Tour. Va arribar a París en tercera posició després de Lucien van Impe i Joop Zoetemelk.
Mai es va vestir de groc, el que aquest dissabte pot aconseguir el seu net neerlandès Mathieu van der Poel.
Mathieu sempre va anomenar ‘Papy’ el seu avi. Raymond Poulidor no es perdia ni un campionat del món de ciclocross i va veure el seu net vestir-se tres de les quatre vegades que va aconseguir el mallot arc de Sant Martí de l’especialitat. Fa 45 anys ‘Pou-Pou’ va disputar el seu últim Tour. Tres vegades va ser segon i cinc tercer, però mai, vençut per Jacques Anquetil, primer, i per Eddy Merckx, després, es va vestir ni un sol dia amb el mallot groc.
Aquest dissabte tot França mira un jove neerlandès anomenat Mathieu Van der Poel, de 26 anys, que debuta al Tour en el nom del seu avi. I ni a un sol francès li importarà que un presumpte enemic de la pàtria ciclista derroti Julian Alaphilippe, si es dona el cas, a la costa de 3 quilòmetres al 5,3 per cent que condueix a la primera meta de la carrera. Perquè si Van der Poel guanya serà un homenatge a Poulidor, el mite que només es va vestir de groc després de retirar-se, seguint el Tour amb Crédit Lyonnais (LCL), l’etern patrocinador del mallot groc. ‘Pou-Pou’ va estar movent-se pel Tour fins a quatre mesos abans de la seva mort. Quan va tornar a casa es va sentir molt cansat, cada vegada més fluix, tremendament esgotat. I va morir el 13 de novembre del 2019.
#MerciPoupou@mathieuvdpoel pays tribute to Raymond Poulidor: "He was my hero because he was my granddad" 💜💛 pic.twitter.com/6PY6GhWoLz
— Alpecin-Fenix Cycling Team (@AlpecinFenix) 24 de junio de 2021
«Arribo al Tour per acabar-lo i per poder vestir-me de groc i dedicar-li-ho a ‘Papy’«. Van der Poel s’emociona al parlar del seu avi. El seu pare, Adrie van der Poel, retirat el 2000, guanyador del Tour de Flandes, com ell, de la Lieja-Bastogne-Lieja i nombrosos triomfs, també etapes del Tour, es va enamorar de Corinne, filla de ‘Pou-Pou’. En aquella època la llengua dominant del ciclisme era el francès pel que no hi va haver problemes de comunicació en la parella que es va establir a Holanda on van néixer els dos nets de Poulidor.
El tribut
Notícies relacionadesMathieu i el seu equip, l’Alpecin, van voler homenatjar dijous Poulidor a l’acte de presentació d’equips que es va fer a Brest. I tots es van presentar vestits amb els colors violeta i groc del Mercier, l’equip on ‘Pou-Pou’ va córrer tota la seva carrera esportiva.
Amb coses com aquesta l’aficionat francès al Tour s’emociona. Per això, consideren Van der Poel, un dels seus. I perquè és ara una de les grans estrelles d’aquest esport, vencedor aquest any de la Strade Bianche, dues etapes de la Tirrè-Adriàtic i de la Vuelta a Suïssa. El mateix ciclista que a l’acabar el Tour se n’anirà al Japó per córrer als Jocs, però no a la modalitat de ruta, sinó sobre una bicicleta de muntanya. El 2019 va ser campió d’Europa de l’especialitat. El millor tot terreny del ciclisme actual.
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- Viatges del president. Entre el 1993 i el 1996 Almenys vuit vols a l’avió privat d’Epstein
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- ASSAIG CLÍNIC Nou tractament per controlar els cucs intestinals
- Mariano Cohn i Gastón Duprat: "La nostra pel·lícula és tan iconoclàstica que no respecta res, ni tan sols el cine"
- Estrena en estríming Un misteri amb (anti)heroi sord
- Revelació silenciosa El miracle musical de Rachid B
- CRÍTICA David Bisbal, nadales d’etiqueta i èxits ‘turbo’
- Diumenge EL PERIÓDICO aborda en profunditat diversos temes de la metròpoli
