16 jul 2020

Anar al contingut

Patrocina:

alternativa casolana

Ciclisme virtual en temps de confinament

El belga Greg Van Avermaet va guanyar el Tour de Flandes virtual sobre un rodet d'alta tecnologia

Víctor Martí (Efe)

Ciclisme virtual en temps de confinament

Des de l’entrada en vigor de mesures de confinament a causa de la crisi del coronavirus, el ciclisme virtual s’ha convertit en una alternativa per mantenir-se en forma a l’espera que la pandèmia remeti i l’asfalt de les carreteres pugui rebre, de nou, els amants de les dues rodes.

Una virtualització que ha arribat també al ciclisme professional. Diumenge passat el Tour de Flandes va congregar algunes de les primeres espases del pilot en una edició virtual disputada a sobre de sofisticats rodets amb la tecnologia Bkool. El belga Greg Van Avermaet (CCC) va ser el més ràpid en el recorregut de 30 quilòmetres virtuals d’una de les clàssiques de la primavera ciclista.

El rodet s’ha convertit en l’alternativa a l’asfalt. No només ha augmentat la demanda de material de ciclisme per entrenar-se des de casa, sinó que la utilització de plataformes que mesuren les activitats esportives s’han adaptat al nou paradigma.

El repte de Strava

És el cas de la xarxa social per a esportistes Strava, que en les últimes dates ha desafiat els seus usuaris a practicar exercici des de casa, quatre dies a la setmana durant tres setmanes. El repte Teleesport ja suma més de 65.000 participants a Espanya i França, una xifra que, segons la companyia, demostra que els usuaris continuen practicant esport.

«És veritat que Strava té molt sentit per a activitats a l’aire lliure, però es poden compartir més de 30 esports i alguns són esports d’interior. El que hem observat no és una parada brutal de les activitats sinó una explosió, cosa que ens mostra que l’esport és un element central en la vida de molta gent», explica Grégory Vermersch, director de Strava a França i a Espanya.

Dins d’aquesta acció, la companyia nord-americana ha decidit també activar cinc reptes en cinc segments virtuals de la plataforma de ciclisme ‘indoor’ Zwift.

Els segments són una porció de ruta generada per la comunitat de la xarxa social en la qual qualsevol usuari de Strava que hi passa entra en una classificació: el seu temps es registra perquè pugui comparar-lo amb les seves marques anteriors, les dels seus amics i les d’altres membres de la comunitat, així com atletes professionals.

A més de l’aspecte lúdic d’intentar aconseguir la sèrie de cinc medalles dels reptes navegant entre els diferents mapes, els ‘finishers’ dels cinc segments optaran a guanyar una de les deu subscripcions a Strava per a tres mesos que se sortegen. «El nostre objectiu és inspirar i ajudar els atletes que han de quedar-se confinats a casa a Espanya, i que s’entrenen de manera virtual, a trencar la monotonia,» afegeix el responsable de la companyia.

Des de l’aplicació de les mesures de confinament, Strava, segons precisa Vermersch, ha adaptat els seus missatges amb l’objectiu d’instar la comunitat a fer esport des de casa.

«No només hem adaptat els missatges que enviem als nostres atletes per assegurar-nos que no els estàvem motivant a sortir fora, sinó que també hem adaptat els nostres reptes perquè tinguin simplement en compte les activitats d’interior i perquè tots puguin completar-los encara que hagin de quedar-se a casa», subratlla.

Mentre no torna la normalitat, aquesta xarxa social per a esportistes té previst activar el pròxim 11 d’abril el repte SOLOdarity, que animarà els usuaris a registrar deu hores d’activitats des de casa amb vista als pròxims 30 dies.