Espanya prohibeix els frens de disc, fins i tot en les marxes cicloturistes

Els àrbitres federatius tenen l'ordre d'expulsar qualsevol aficionat que es presenti amb una bici d'aquestes característiques

Tampoc se n'autoritza l'ús en les carreres de promoció, des de cadets

segea33666691 deportes freno de disco de bici bicicleta de carre160425185714

segea33666691 deportes freno de disco de bici bicicleta de carre160425185714

1
Es llegeix en minuts
Sergi López-Egea
Sergi López-Egea

Periodista

Especialista en Periodisme esportiu i ciclisme

ver +

Els frens de disc en les bicicletes de carretera estan absolutament prohibits a Espanya, en qualsevol competició o marxa cicloturista, segons han informat fonts de la Federació Espanyola de Ciclisme. Els àrbitres que van a aquestes proves, tinguin o no tinguin caràcter competitiu, tenen l'ordre d'expulsar de la carrera qualsevol participant que es presenti amb una bicicleta d'aquestes característiques. "Fins i tot si és descobert una vegada iniciat el recorregut, serà convidat a abandonar-lo per raons de seguretat, amb la mateixa consideració que si anés sense el casc reglamentari", ha indicat Rafael Coca, president de la comissió tècnica federativa.

Notícies relacionades

La Unió Ciclista Internacional (UCI) va prohibir la utilització dels frens de disc en l'alta competició, arran de l'accident sofert per Fran Ventoso durant la disputa de la París-Roubaix. A continuació, i a proposta de les companyies asseguradores, va ser la federació francesa la que va ampliar el veto a totes les proves, de caràcter professional i aficionat, que es disputessin al seu país. A Espanya, la normativa "és clara, precisa i contundent, ja que l'ús d'aquests frens no està autoritzat, cosa que afecta totes les carreres, incloses les de promoció, des de l'edat de cadets", ha afegit Coca.

METICULOSOS AMB EL MATERIAL

Des de l'arribada de José Luis López Cerrón a la presidència de l'entitat, la federació envia un àrbitre a totes les marxes cicloturistes que compten amb els permisos pertinents. "Aquest àrbitre controla que tot estigui en regla, que hi hagi ambulància i metge per si hi ha un accident, que els participants que no estan federats disposin de la llicència i l'assegurança provisional per a la jornada de la carrera, que tots els corredors portin casc i, a partir d'ara, que siguin meticulosos amb el material i, en concret, amb els frens de disc. Només hi podem enviar un àrbitre, per raons logístiques i econòmiques. En la resta de carreres, totes les que no tenen caràcter internacional, hi desplacem sis àrbitres, de manera que el control és més fàcil. Que una sola persona vigili, en ocasions, centenars o milers de participants, complica, evidentment, el control de les bicicletes", ha dit el president de la comissió tècnica.

Temes:

Bicicletes