Espanya prohibeix els frens de disc, fins i tot en les marxes cicloturistes
Els àrbitres federatius tenen l'ordre d'expulsar qualsevol aficionat que es presenti amb una bici d'aquestes característiques
Tampoc se n'autoritza l'ús en les carreres de promoció, des de cadets

segea33666691 deportes freno de disco de bici bicicleta de carre160425185714
Els frens de disc en les bicicletes de carretera estan absolutament prohibits a Espanya, en qualsevol competició o marxa cicloturista, segons han informat fonts de la Federació Espanyola de Ciclisme. Els àrbitres que van a aquestes proves, tinguin o no tinguin caràcter competitiu, tenen l'ordre d'expulsar de la carrera qualsevol participant que es presenti amb una bicicleta d'aquestes característiques. "Fins i tot si és descobert una vegada iniciat el recorregut, serà convidat a abandonar-lo per raons de seguretat, amb la mateixa consideració que si anés sense el casc reglamentari", ha indicat Rafael Coca, president de la comissió tècnica federativa.
La Unió Ciclista Internacional (UCI) va prohibir la utilització dels frens de disc en l'alta competició, arran de l'accident sofert per Fran Ventoso durant la disputa de la París-Roubaix. A continuació, i a proposta de les companyies asseguradores, va ser la federació francesa la que va ampliar el veto a totes les proves, de caràcter professional i aficionat, que es disputessin al seu país. A Espanya, la normativa "és clara, precisa i contundent, ja que l'ús d'aquests frens no està autoritzat, cosa que afecta totes les carreres, incloses les de promoció, des de l'edat de cadets", ha afegit Coca.
METICULOSOS AMB EL MATERIAL
Des de l'arribada de José Luis López Cerrón a la presidència de l'entitat, la federació envia un àrbitre a totes les marxes cicloturistes que compten amb els permisos pertinents. "Aquest àrbitre controla que tot estigui en regla, que hi hagi ambulància i metge per si hi ha un accident, que els participants que no estan federats disposin de la llicència i l'assegurança provisional per a la jornada de la carrera, que tots els corredors portin casc i, a partir d'ara, que siguin meticulosos amb el material i, en concret, amb els frens de disc. Només hi podem enviar un àrbitre, per raons logístiques i econòmiques. En la resta de carreres, totes les que no tenen caràcter internacional, hi desplacem sis àrbitres, de manera que el control és més fàcil. Que una sola persona vigili, en ocasions, centenars o milers de participants, complica, evidentment, el control de les bicicletes", ha dit el president de la comissió tècnica.
- Dos grups d’experts reformaran la DGAIA en un termini de tres mesos
- Accident Una persona morta al centre comercial Via Sabadell en desprendre's un plafó de formigó d'una botiga
- L’atropellament revifa el malestar veïnal a Cornellà pel trànsit
- Sinistralitat viària Catalunya tindrà sis nous radars autònoms per a les carreteres amb més accidents de trànsit
- Funció pública El Govern central promet als funcionaris pagar-los «ben aviat» la pujada salarial del 0,5% que els deu des de l’any passat
- Aquests són els trucs casolans més efectius per eliminar puces i paparres en gossos
- Accident Una persona morta al centre comercial Via Sabadell en desprendre's un plafó de formigó d'una botiga
- Funció pública El Govern central promet als funcionaris pagar-los «ben aviat» la pujada salarial del 0,5% que els deu des de l’any passat
- Sobre la seva constitucionalitat El TC resoldrà sobre l’amnistia en un ple monogràfic el 24 de juny a l’analitzar el recurs del PP
- El grup reforça l'aposta per la comunitat María Ortiz pren possessió com a directora general de Prensa Ibérica a Extremadura