Aperitiu mediterrani
¿Què passa si menges olives cada dia?

Un camarero limpia una mesa en un bar de Barcelona. /
Quan es vol fer un aperitiu, qui més qui menys pensa en olives. Almenys, als països mediterranis, on l’olivera és un dels arbres predominants.
I és que les olives casen amb tot: amb el vermut, amb la canya, amb un refresc o amb vi.
A més, són antioxidants, riques en àcids grassos saludables i àcids oleics i contenen vitamina E. Entre les seves propietats hi ha la d’afavorir la digestió i ajudar a combatre el restrenyiment, a més de disminuir el conegut com a colesterol dolent (LDL) i augmentar el colesterol bo (HDL).
És un d’aquests aliments que ajuda a mantenir una alimentació sana i equilibrada, per la qual cosa es pot consumir diàriament. De fet, els experts recomanen ingerir-ne una dosi diària de 25 grams, cosa que equival a unes 7 olives cada dia.
Riques en sodi
Tanmateix, al seu alt valor nutricional i importants beneficis per a la salut s’hi afegeix una pega. I és que a les olives se les sotmet a un procés anomenat salinització, un sistema que serveix per conservar-les durant més temps. En aquest procés, absorbeixen una gran quantitat de sal (clorur sòdic), alterant el seu gust de forma molt notòria.
De fet, 100 grams d’olives contenen entre 2 i 3 grams de sodi, la quantitat màxima recomanada de consum en tot el dia, segons l’Organització Mundial de la Salut (OMS).
Un extrem que ha de ser tingut en compte a l’hora de consumir aquest aliment de forma diària, sobretot per a les persones que tinguin un excés de sodi i hagin de reduir el consum de sal en la seva dieta.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos