Dolços guardons
Les pastisseries Escribà, Santacreu i Uñó, premis Fava d’Or de Cacau
El jurat destaca aquests tres obradors, respectivament, en les categories de tradició viva, innovació i postres singulars
La Mostra Internacional de Pastisseria de Sant Vicenç dels Horts reconeix la feina de mig centenar d’establiments de Catalunya

L’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts va celebrar la segona edició dels premis Fava d’Or de Cacau, una distinció a les 50 millors pastisseries de Catalunya en el marc de la quarta edició de la Mostra Internacional de Pastisseria que el municipi va organitzar entre dissabte i dilluns. Els tres premis més destacats van ser per a la barcelonina Escribà (tradició viva), la viladecanenca Santacreu (innovació) i la mataronina Uñó (postres singulars).
La Mostra té per objectiu donar valor a l’activitat professional del sector pastisser entre el públic general i els seus guardons reconeixen els millors establiments de Catalunya a través d’un procés de selecció realitzat per personal expert. El jurat estava format per professors de pastisseria, periodistes de gastronomia i pastissers/es que no disposen de pastisseria en propietat perquè exerceixen el seu ofici en restaurants o acadèmies. L’equip de jutges el va liderar Marc Balaguer, campió de pastisseria d’Espanya el 2015 i subcampió del món de gelateria el 2018, i Josep Sucarrats, director de la revista ‘Cuina’.
«Grandíssim nivell»
Per Balaguer, «la pastisseria és una de les nostres joies gastronòmiques més importants». «Comptem amb un nivell d’exigència, professionalitat i creativitat de grandíssim nivell: amb aquests premis volem contribuir al reconeixement del sector i acostar-nos encara més al gran públic», va afegir.
Notícies relacionadesEl grup coordinador del jurat va fer una valoració de totes les pastisseries i va preseleccionar les que finalment va visitar el jurat. D’aquestes, s’han escollit les 50 millors i, a més, s’han atorgat 10 mencions especials en les següents categories:
Fava d’Or a la pastisseria innovadora: Santacreu.
Fava d’Or a la tradició viva: Escribà.
Fava d’Or a les postres singulars: Uñó.
Fava d’Or a la millor pastisseria de la seva zona: Barcelona i comarques (Hofmann), Garraf/Anoia/Penedès/Baix Llobregat (Targarona), Gironès (Tornés), Catalunya Central (El Cigne), Ponent (Tugues), Pirineu (Gil) i Camp de Tarragona i Terres de l’Ebre (L’Obrador).
Aquest any, a causa de la pandèmia, l’entrega dels premis Fava d’Or de Cacau i tots els actes de la Mostra Internacional de Pastisseria s’han celebrat de manera telemàtica.
- Fugida salarial del 0,5% Els funcionaris de la Generalitat no cobraran fins a l’octubre la paga de fins a 625 euros pels retards pendents
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Xarxes El nen de "la tranquil·litat" a les piscines de Terol parla 13 anys després: "Un dia vaig arribar amb el pit enfonsat i un ull morat a casa"
- Tribunals "Me l’han jugada. Agafeu-los i mateu-los"
- Piscines, brou de cultiu de malalties: quines infeccions pots agafar i com prevenir-les
- Mor una anciana atropellada pel seu propi vehicle a Barcelona
- POLÍTICA Sánchez braceja per salvar-se del naufragi mentre Feijóo celebra cada cop amb el PP de festa
- Polèmica L’alcaldessa de Palafrugell nega que s’hagi prohibit als grups d’havaneres afegir-se al públic si canta ‘El meu avi’
- Comitè federal Illa exhibeix el seu suport a Sánchez i a les mesures preses en el PSOE: «Anem pel bon camí»