Trànsit
Castelldefels premia amb deu euros els conductors joves que no han consumit alcohol

La Policia Local de Castelldefels (Baix Llobregat) s’ha sumat aquest cap de setmana a una campanya promoguda per la Federació Espanyola d’Espirituosos per premiar amb un bo de deu euros en combustible els joves de fins a 30 anys que en els controls nocturns d’alcoholèmia demostren que no han consumit alcohol, segons ha informat el cos.
Voluntaris d’aquesta campanya de conscienciació són els que entreguen els bons, l’import dels quals no va a càrrec de les arques municipals, i que serveixen per proveir-se de deu euros en carburant.
La de Castelldefels no és l’única iniciativa d’aquestes característiques que es porta a terme a Espanya, ja que Esperituosos Espanya i les policies locals d’Albacete i Almansa també han promogut el consum zero d’alcohol al volant mitjançant un conveni de col·laboració amb la Unió Nacional de Caps i Directius de Policia Local (Unijepol) des del 2020.
El ‘conductor alternatiu’
En el cas d’Albacete i Almansa, els bons per a carburants es van repartir divendres a la nit als joves que donaven zero en el control d’alcoholèmia a les diferents zones de les dues localitats.
Com en el cas de Castelldefels, en tots dos casos un equip de monitors de la federació va acompanyar els agents mentre feien els controls d’alcoholèmia preventius, i aportaven informació entre els conductors sobre la necessitat de no consumir alcohol si es condueix i proposaven la figura del ‘conductor alternatiu’, que no beu i condueix.
Llegeix totes les notícies de Castelldefels a EL PERIÓDICO Castelldefels
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Nova instrucció als registres El Govern aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?