On Catalunya
Turisme
Castelldefels va rebre més de 6,6 milions de visitants el 2022
Les dades d’ocupació hotelera van ser d’una mitjana del 75,53% durant tot l’any

Castelldefels (Baix Llobregat) va rebre més de 6,6 milions de visitants durant tot l’any 2022, concretament 6.622.066 persones.
Destaquen les dades entre l’abril i l’agost, quan es van concentrar 4,08 milions de visites, expliquen des de l’Ajuntament de Castelldefels. Així, el setembre (521.061 visitants) i l’octubre (534.928 visitants) també van ser «notables».
Es tracta de dades proporcionades per l’empresa Kido Dynamics, amb qui l’àrea de Turisme de l’Ajuntament té contractat un servei que facilita informació sobre les visites que rep la ciutat.
A través de la tecnologia mòbil, l’empresa permet distingir entre les persones que arriben a la ciutat a passar uns dies (pernoctadores) o a realitzar una visita durant unes hores per disfrutar de la ciutat (excursionistes), a part dels «visitants regulars», persones que no viuen a Castelldefels, però que venen habitualment per qüestió de treball.
Amb tot, de les dades es desprèn que la majoria dels visitants de la ciutat són excursionistes, és a dir, visitants d’un dia que «generen activitat econòmica a la ciutat amb la seva despesa».
Ocupació hotelera
Les dades d’ocupació hotelera van ser d’una mitjana del 75,53% durant tot l’any –amb un 78,67% de mitjana als hotels i un 73,69% als apartaments–. Així, el mes amb l’ocupació més gran va ser l’agost –89,55% de mitjana–.
«Recordem que l’any va començar amb una ocupació del 48,89% (gener), va assolir el 82,96% al maig i va pujar encara més en els mesos d’estiu –87,39% al juny o 89,55% a l’agost, com dèiem–», assenyalen des del consistori.
Pel que fa a la procedència de les persones que han pernoctat a Castelldefels, aquesta ha sigut bàsicament nacional, amb una mitjana anual del 57,42% –i un 42,58% de persones arribades d’altres llocs del món–.
Les principals procedències del turisme estranger van ser França i Alemanya, seguides d’Itàlia. En relació amb el turisme nacional, predomina el català, seguit per Madrid i el País Valencià.
Llegeix totes les notícies de Castelldefels a EL PERIÓDICO Castelldefels
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Tribunals Els Mossos que van ajudar a escapar Puigdemont van aparcar el cotxe de la fuga el dia anterior a Arc de Triomf
- Informe d’Acció Catalunya és la segona regió del món que més inversió tecnològica atrau per al sector de la salut
- Interior combatrà el frau en els canvis de sexe en els Bombers