SIMPOSI «PERSPECTIVES SOBRE LA SALUT REPRODUCTIVA MASCULINA»
Les mutacions d’un gen de l’esperma provoquen el 30% de les fallades de fecundació
Diferents investigacions que estudien els tractaments de fecundació in vitro identifiquen alteracions associades al gen PLCZ1, cosa que permet trobar solucions reproductives
En els últims anys, diferents investigacions que estudien els tractaments de fecundació in vitro que més s’utilitzen han identificat fins a 30 alteracions associades a un gen de l’esperma, el PLCZ1. Aquesta és una de les conclusions que ha presentat el doctor Marc Torra-Massana, biòleg de les clíniques de fertilitat i reproducció assistida Eugin en un innovador simposi sobre salut reproductiva masculina organitzat per la Càtedra Eugin-UPF, en què també han participat altres ponents nacionals i internacionals de prestigi en el sector.
«Malgrat que ja sabíem que el gen PLCZ1 tenia un important paper en la fecundació, la troballa d’aquestes prop de 30 alteracions és relativament recent i ens està permetent oferir solucions als pacients a qui se’ls diagnostica fallada de fecundació per aquesta raó», ha remarcat Torra-Massana. En aquest sentit, l’investigador ha destacat com un dels principals mètodes per resoldre el problema l’activació ovocitària assistida (AOA): «Mitjançant aquesta tècnica, els ovòcits inseminats per fecundació in vitro a través d’ICSI (microinjecció intracitoplasmàtica) es posen en contacte amb una molècula (ionòfor de calci) que activa la seqüència de reaccions que de manera natural realitza la proteïna PLCZ1, i es produeix la fecundació», ha indicat.
Trencar tabús
Gràcies a aquest tipus d’investigacions, s’estan coneixent algunes qüestions relacionades amb la fertilitat masculina, un tema sobre el qual encara queda molt per estudiar. «Quan parlem d’infertilitat, normalment es posa el focus en les dones, especialment en el descens de la qualitat ovocitària per l’augment de l’edat de maternitat, però també tenim un gran camp d’actuació en el terreny de l’home», assenyala Torra-Massana. Amb aquest punt de partida, l’objectiu dels organitzadors del simposi ha sigut contribuir a disminuir la desinformació, els mites i els tabús associats a un assumpte tradicionalment vinculat de manera errònia a la virilitat.
- Indústria Quin tipus de vehicle militar podria fabricar Seat a Martorell?
- Festa del 95è aniversari d’ERC Junqueras demana recolzament a partits, empresaris i agents socials per garantir que Catalunya recapti l’IRPF: «No ens deixeu sols»
- Restriccions vigents La pluja buida Collserola el primer dissabte de tancament per la pesta porcina africana
- Dret a una mort digna El Pere, amb depressió severa des de fa 20 anys, demana l’eutanàsia per tercera vegada: «La meva vida no és digna, pateixo un sofriment crònic i intractable»
- Cita a Palma Un Espanyol encallat visita un Mallorca amb urgències: «Cal ser intel·ligents i ambiciosos»
