SOMRIURES ASSEGURATS

L’accés a la salut bucodental no és un luxe

«Les malalties bucodentals poden convertir-se en un obstacle important per disfrutar d’una vida saludable», afirma Saskia Estupiñán, experta en Salut Bucodental de l’OMS. «Cal valorar i protegir la salut bucodental abans que arribin els problemes», afegeix.

L’accés a la salut bucodental no és un luxe
Es llegeix en minuts

I és que, sense els adequats controls sanitaris per conservar les dents, sense diagnòstics orals preventius i sense la possibilitat d’accedir als tractaments necessaris en cas d’afeccions a la boca... la resta de la salut es pot veure molt minvada. 

A més, la percepció de salut bucal com a mesura de la qualitat de vida és un paràmetre fonamental. Per això, quan a principis dels anys 90 va néixer Vitaldent, ho feia amb un repte: el d’obrir la possibilitat a milers de ciutadans de tractar la seva salut bucodental de manera integral gairebé per primera vegada. 

Des d’aleshores, la companyia acumula èxits que no deixen de posar de manifest la confiança que els seus pacients hi dipositen: en els últims 30 anys, més de 7 milions de persones han acudit a les seves clíniques, que ja en sumen 293 a tot el territori espanyol.

A l’hora d’analitzar les claus del seu èxit –que no només va establir un precedent al país, sinó que li ha permès mantenir-se durant més de 30 anys al capdavant d’un sector tan delicat com és la salut–, són molts els factors que hem d’atendre: 

en primer lloc, l’oferta d’un finançament a mida i amb totes les garanties, perquè el cost dels tractaments no sigui un impediment per als pacients. En aquest sentit i en col·laboració amb AXA Partners, Vitaldent ha posat en marxa la campanya ‘Somriures assegurats’ per tal de protegir els titulars de finançaments vinculats a tractaments dentals, sense cap cost addicional, amb una Assegurança de Protecció de Pagaments davant possibles imprevistos.

Et pot interesar

En segon lloc, la inclusió de tots els serveis odontològics en un mateix centre: odontologia general, ortodòncia, periodòncia, odontopediatria i estètica dental. I, finalment, la innovació. Aquesta innovació que es reflecteix en l’aposta per una tecnologia d’avantguarda que els permeti ampliar els seus tractaments i millorar la seva atenció al pacient. En aquest sentit, des de ja fa dos anys la companyia compta amb una ‘app’ específica en la qual els seus pacients poden consultar el seu historial mèdic i les seves cites, i informar-se d’altres qüestions com ara nous tractaments i consells de salut bucodental.

Però, més enllà de tot això, aquest 31 aniversari no hauria sigut possible sense el rigor amb què els més de 3000 empleats i doctors col·laboradors de les clíniques Vitaldent porten a terme els seus tractaments. De fet, amb l’objectiu de vetllar per la qualitat del seu servei, tots els seus tractaments són auditats de manera aleatòria pel seu Departament Mèdic i el seu Centre de Qualitat. I junt amb la qualitat, l’actual context que passa el nostre país ha posat de manifest la importància d’una altra qualitat ara més que mai: la seguretat. Si els protocols de seguretat i higiene amb què sempre treballava la companyia ja eren exigents abans de la pandèmia, la Covid-19 ha obligat a reforçar-los encara més. Tant a través dels equips de protecció individual (epis), com amb aquelles barreres o elements físics i ambientals que minimitzin el risc de contagi i garanteixin la seguretat de tothom. Perquè a Vitaldent, el pacient és el primer.