MILERS D'OBJECTES SOBRE EL DETECTIU
La Biblioteca Arús mostra una de les col·leccions més grans del món sobre Sherlock Holmes
La col·lecció Proubasta, dedicada al personatge creat per Arthur Conan Doyle, obre les seves portes al públic amb motiu de la setmana BCNegra
LaBiblioteca Arús, intrigant espai modernista barceloní, acull des del dissabte 4 de febrer, amb motiu de la setmana BCNegra, una de les cinc col·leccions més importants del món d'objectes relacionats amb el personatge més conegut deSir Arthur Conan Doyle:Sherlock Holmes. Joan Proubasta Renartl'ha donat recentment perquè puguin visitar-la tots els seguidors del detectiu més famós de la literatura policial.
L'entrada a l'interior de la biblioteca està precedida per una solemne escala que condueix fins a una sala plena de llibres vells. Desprèn olor d'antiguitat, amb una gravetat atàvica i imponent. A mà dreta, l'exposició dedicada a la maçoneria. A l'esquerra, una part de la immensa col·lecció de Proubasta: Els rivals de Sherlock Holmes,un conjunt d'historietes inspirades en el personatge deConan Doyle escrites per altres autors. La coincidència en el mateix espai no és casual: Conan Doyle pertanyia a la maçoneria.
Proubasta ofereix així que s'arriba un pin delCercle Holmes, evidentment amb la caricatura d'un home amb una pipa i una gorra. El col·leccionista presideix aquesta associació, la més antiga d'Espanya dedicada a la figura del detectiu anglès. La majoria de l'exposició està al pis de dalt, un petit espai de parets blanques poblat de prestatgeries. Allà es concentren més de 6.000 objectes relacionats amb Sherlock Holmes, pulcrament classificats. Hi ha de tot: llibres, tebeos, cintes de vídeo i àudio, rètols, figures, medalles, segells, titelles, cartes, ampolles de cervesa, capses de mistos, puzles, revistes, i no falten, per descomptat, ni pipes, ni gorres, ni gavardines. Llibres en diversos idiomes a les prestatgeries (del català al japonès passant per l'anglès, el castellà i l'esperanto) i quadros i cartells a les parets.
Notícies relacionades"Havia acumulat ja tantes coses que no em cabien ni al garatge de casa", explica. A la biblioteca, a més, estarà a la vista del públic, i més ben conservada, reconeix.
Proubasta s'atura davant un rètol metàl·lic amb la inscripcióSherlock Holmes:“Això és d'un prostíbul de Gijón que es deia així”. Quan es va assabentar que tancaria va anar ràpidament a buscar-lo. ¿L'hi van regalar? Diu que només en va pagar una contribució simbòlica. “El que costa és trobar-lo". No obstant, per a ell "les joies de la corona de la col·lecció" són una primera edició del El gos dels Baskerville i una altra d'Estudi en escarlata firmada pel mateix Conan Doyle.
- Canvis a l’octubre Així serà la nova 2 en català: una desconnexió amb Gemma Nierga, Oriol Nolis i Jordi Basté
- El bus X3, la nova línia exprés de TMB, dobla el nombre de viatgers
- FUTBOL Carles Pérez, exjugador del Barça, hospitalitzat després de ser mossegat per un gos als genitals
- Sisme Un terratrèmol de magnitud 8,8 a l’est de Rússia desencadena alertes de tsunami a diversos països del Pacífic
- Per revelar dades del nòvio d’Ayuso Una associació de fiscals demana al jutge Hurtado que suspengui de funcions el fiscal general quan li obri judici oral
- Programa Habitar B! El Govern resol els set primers concursos per aixecar nou promocions de lloguer assequible a Barcelona
- Una estatunidenca al·lucina amb la infància dels nens a Espanya
- FUTBOL Carles Pérez, exjugador del Barça, hospitalitzat després de ser mossegat per un gos als genitals
- Arxivada la denúncia Antifrau avala la compra de la Casa Orsola i descarta irregularitats
- UNA ALTRA PALANCA El Barça anuncia un acord amb el Congo per promoure "la cultura i la innovació esportiva" al país