Primer dia
Comença el macrotall de l’R3: «Prefereixo l’autobús al tren»
Centelles centralitza el dispositiu a l’extrem nord de la línia. Els usuaris que utilitzen el pla alternatiu al tren afirmen que prefereixen els autobusos perquè no presenten tantes incidències
GRÀFIQUES | Aquestes són les alternatives a la línia R3 de Rodalies
DIRECTE | Última hora del tall a l’R3 de Rodalies Renfe Catalunya

Empieza el macrocorte de la R3 /
Són les set del matí. Aquest dimarts comença el tall més llarg de la història de Rodalies, que afectarà la línia R3 de Barcelona a Vic durant 18 mesos per les obres de desdoblament de la via entre Parets del Vallès i la Garriga.
L’estació de Rodalies de Centelles centralitza el dispositiu a l’extrem nord. Aquí arriben els trens procedents de Vic. Els passatgers baixen i es dirigeixen cap als autobusos per continuar el seu camí. Els informadors els expliquen a quin bus han de pujar. Sergio Busquets es dirigeix a plaça Catalunya: «Va millor així», diu breument mentre continua el seu camí cap a l’autobús. Després baixarà a Fabra i Puig i haurà d’agafar el metro per arribar al seu lloc de treball.

Primer dia del gran macrotall de l’R3. Estació de Centelles. Passatgers procedents de Vic baixen del tren i es disposen a agafar el bus habilitat. AUTOR: JORDI OTIX /
Fluïdesa
El pàrquing, amb capacitat per a més de 500 places, que dijous passat quan la línia R3 encara no estava interrompuda era buit, avui ja comença a rebre els veïns que arriben de poblacions dels voltants. Centelles funciona com la capital d’Osona sud, com indica el seu alcalde, Josep Paré. A més dels locals, habitants de Balenyà, Aiguafreda, Seva i Sant Martí de Centelles hi van per agafar el tren, i per tant a partir d’avui l’autobús. Per alguns veïns dels municipis més pròxims, com Tona, i Taradell aquest punt també és la seva referència en els seus desplaçaments. Josep Colomina ha arribat amb el seu cotxe des d’Aiguafreda. Treballa en un laboratori de pròtesis a Fabra i Puig. «Si el dispositiu en aquest tall funciona com l’anterior, és millor l’autobús. Al tren sempre li passa alguna cosa. Al juliol vaig haver de pujar en dues ocasions des de Barcelona amb taxi», explica.

Sergio Busquets puja a les 7.30 hores al bus habilitat per Renfe a l’estació de Centelles. Passatgers procedents de Vic baixen del tren i es disposen a agafar el bus habilitat. /
Estudiants al Barnils
També van arribant persones del municipi i dels voltants. De moment no hi ha cues, no han d’esperar. Pugen als autobusos que substitueixen el tren. Les parades es distribueixen a banda i banda de l’estació, per evitar aglomeracions. D’aquí surt cada 30 minuts una connexió directa amb l’estació de Fabra i Puig i una altra línia que fa parades a La Garriga, Les Franqueses, Granollers-Canovelles, Parets i Mollet-Santa Rosa per continuar fins a Fabra i Puig.
A les 7.30 arriba un autobús carregat d’estudiants que es dirigeixen a l’Institut Pere Barnils. Ainara Mercado ve de Granollers i Claudia Vicente, de Parets del Vallès. «Ens hem llevat abans per assegurar-nos que arribem bé», expliquen. El resultat és que arriben amb temps de sobres. «Quan agafem el tren sabem que hem de pujar al que passa abans, perquè, si no, sempre anem amb retard», destaquen.

Antonio Carmona supervisa a l’estació de Centelles el pla alternatiu de transport habilitat per Renfe pel tall de l’R3. /
En direcció nord
Des de Centelles, Pilar Pérez agafa el tren en direcció nord, cap a Sant Miquel de Balenyà. «Normalment no hi ha trens a aquesta hora, però han reforçat el servei i ara podré arribar-hi millor», destaca.
Notícies relacionadesEn l’anterior tall del 2024, fins i tot residents de Vic i voltants també acudien a Centelles. Aquesta vegada una connexió directa entre la capital d’Osona i Barcelona que s’afegeix a la línia exprés e12 que ja funciona habitualment intenta evitar més afluència d’aquestes persones a Centelles.
Renfe ha indicat que els primers dies estarà molt atenta al funcionament del dispositiu per aplicar les correccions necessàries. Des de primera hora, el portaveu de Renfe, Antonio Carmona, supervisa des de Centelles el dispositiu.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Mireia Torralba: "No volem tancar, però ens estan ofegant"
- No tornarà a passar fins al 2114: Aquest eclipsi solar ens deixarà a les fosques, i no te’l pots perdre
- Els empleats que renuncien a la feina s’han duplicat en 10 anys
- Viatge a Florència amb Junqueras de guia
- A la plaça de la Llotja La jutge deixa en llibertat el pare que va violar la seva filla de 20 anys davant el seu altre fill de 8 a Lleida
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Amnistia El TC comença a tramitar l’empara de Puigdemont tot i que no s’espera que estigui resolta abans del 2026
- ACTUALITAT BLAUGRANA La devaluació de Barça Studios i la sanció de la UEFA suposen un llast per a l’exercici econòmic del FC Barcelona
- Successos El supermercat xinès dels horrors: marisc caducat, peix podrit i conserves no aptes per consumir
- BANCA La companyia d’assegurances Zurich anuncia que no acudirà a l’opa del BBVA sobre el Sabadell