Normalitat a l’L4 després de les obres amb la tornada al col·le
Dilluns, la línia recuperarà el servei habitual una vegada conclosa la renovació del tram de sis quilòmetres de Verdaguer a Trinitat Nova.

Dilluns, coincidint amb l’inici del curs escolar, l’L4 de metro recuperarà el servei habitual després de les obres que han afectat el tram entre Verdaguer i Trinitat Nova. Aquesta setmana ja es va restablir el tram entre Verdaguer i Maragall i, a partir de dilluns, hi haurà servei a tota la línia i a l’L11, que estava tallada entre Trinitat Nova i Casa de l’Aigua.
Els treballs van començar el 25 de juny i han permès renovar sis quilòmetres de via de manera integral, incloent-hi la substitució de balast per formigó. D’aquesta manera, aquestes obres permetran reduir el nombre d’incidències, facilitar un manteniment més eficaç i resoldre alguns problemes de vibracions a la zona. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha fet una inversió de 20 milions d’euros en aquestes obres, que han finalitzat segons el calendari previst i que permetran oferir un millor servei, encara més eficient, a l’L4.
La presidenta de TMB, Laia Bonet, va agrair ahir a la ciutadania la paciència per les possibles afectacions que hagin suposat aquestes obres recordant que eren "absolutament necessàries, que ara ens permetran donar un millor servei, solucionar alguns problemes de vibracions que teníem a la zona i preparar la línia 4 per a un futur amb més trens i millors freqüències".
Sistema de senyalització
Durant el tall de servei també s’han portat a terme part dels treballs del Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, que té en execució obres per modernitzar tecnològicament l’actual sistema de senyalització de l’L4, amb una inversió de 62 milions d’euros. Aquesta actuació permetrà més endavant millorar la velocitat comercial de la línia i possibilitar un augment futur de l’oferta, mentre la fa més fiable i flexible en cas d’incidència, i millora així el servei a les persones usuàries. Els treballs van començar el febrer de l’any passat. En el marc d’aquesta obra, la conselleria ha renovat la senyalització en el tram afectat pel tall d’aquest estiu. En concret, s’han posat en servei nous enclavaments a Trinitat Nova, Via Júlia, Girona i Maragall, que disposen d’una tecnologia que incrementarà la fiabilitat del servei. A més, una nova escapada a Maragall permetrà més flexibilitat en l’operació, ja que possibilitarà canviar de via als trens en cas de necessitat, cosa que significa que, si es produeix una incidència, es podrà donar servei a més estacions.
Durant la realització de les obres s’ha ofert el màxim servei possible en el tram de la línia que estava en funcionament i la mateixa xarxa de metro s’ha convertit en la principal alternativa de mobilitat. A més, TMB ha ofert un servei especial d’autobús que ha funcionat sense incidències.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Demanda disparada Adeu a les concessions: Catalunya redissenya la futura xarxa de busos públics per connectar el 2028 tots els municipis
- De setembre a novembre El metro de Barcelona obre inscripcions per visitar les estacions fantasma de Correus i Gaudí
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Servei saturat Els metges d'Urgències de l'Hospital de Terrassa van alertar que la seguretat dels pacients estava "en risc" un mes abans del suïcidi
- La investigació més gran fins ara Un macroestudi reconeix que la fatiga crònica té origen genètic i obre la porta a nous tractaments
- Opinió Combatre la desinformació, una qüestió de drets socials i salut mental
- Ricard Font: "Forma part de l’ADN Barça ser un club seriós, solvent i de futur"
- Un Alcaraz voraç es venja de Djokovic i arriba a una altra final
- Almeida conquereix l’Angliru com un gran del ciclisme
- Els rossistes cedeixen davant Márquez