Antifrau investiga TMB per haver exposat dades confidencials

Antifrau investiga TMB per haver exposat dades confidencials

TMB - Archivo

1
Es llegeix en minuts
Toni Sust
Toni Sust

Periodista

ver +
J. G. Albalat
J. G. Albalat

Redactor

Especialista en judicials

Ubicada/t a Barcelona

ver +

L’Oficina Antifrau analitza la gestió que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va fer del cas de la bretxa de seguretat que va permetre que informació confidencial de la plantilla quedés exposada, quan es tractava de dades especialment sensibles, que requereixen una protecció especial i que eren en un canal que, en teoria, mai hauria de resultar accessible de forma general. La CGT va denunciar el 10 de febrer una bretxa de seguretat i ho va comunicar a TMB, Protecció de Dades, Antifrau, Inspecció de Treball i Mossos. La informació que va quedar al descobert incloïa informes mèdics, correus electrònics descarregats per tercers i denúncies per assetjament.

Notícies relacionades

TMB va informar aquell mateix dia que va saber de la bretxa el 23 del gener, quan es va adonar que "una carpeta que havia de ser privada estava oberta". L’empresa va afegir que aquell dia va tancar la carpeta i va iniciar una investigació interna. Fonts sindicals remarquen que el contingut que va poder ser consultat incloïa informació que compromet la direcció, entre la que destaquen denúncies per assetjament laboral i per contractacions irregulars. Remarquen que les seves sospites són que la bretxa es va obrir per error i que això va permetre comprovar que directius o empleats a càrrec seu tenien un accés indegut a informacions delicades, com els detalls d’acusacions contra la cúpula. TMB va expedientar dos empleats per accedir a la carpeta en qüestió.

Les mateixes fonts sindicals assenyalen que aquests treballadors van voler denunciar la bretxa de seguretat demostrant-ne l’existència, i que no van difondre els informes als quals van accedir. L’empresa va arxivar aquests expedients a mitjan febrer. Ara, segons indiquen les fonts sindicals, "sembla que ningú té la culpa del que ha passat".