BALANÇ
1,6 milions de visites a la Copa Amèrica fins a principis d’octubre

El legado de la copa américa es un trabajo conjunto de todas las administraciones. /
La Copa Amèrica de vela suma 1,6 milions de visites fins a principis d’octubre, segons l’Ajuntament de Barcelona. La competició, que va arrencar el 22 d’agost a la capital catalana, ha atret aquest volum de persones en els diferents espais lúdics, culturals i gastronòmics. Aquest cap de setmana comença la 37a Louis Vuitton America’s Cup, moment àlgid de la cita, quan es preveu que hi hagi més afluència de públic.
Hores abans que se celebri la cerimònia d’inauguració de la Copa Amèrica, aquesta nit a les 21.00 hores a la platja del Bogatell, l’ajuntament va fer pública la xifra de visites. Aquest nombre, 1,6 milions, recull també persones que han acudit més d’un dia a aquests llocs, el mateix que es fa amb el transport públic. Fins al moment, cap administració ni tampoc l’organització, America’s Cup Event (ACE), havien fet previsions d’assistència.
Únicament la responsable de l’esdeveniment d’ACE, Leslie Ryan, va estimar al juny que, els dies amb més gent es podrien acumular al llarg de tot un dia fins a 100.000 persones en el Race Village i en la resta d’espais. Aquests 1,6 milions de visites s’haurien produït al Moll de la Fusta; en les dues fan zones del Bogatell i la plaça del Mar; al Moll d’Espanya i a la Rambla del Mirador; i al dic de Recer del Port Olímpic, des d’on es pot seguir la competició molt de prop. En aquest balanç no s’han comptabilitzat les persones que hi havia a les platges de Barcelona durant les jornades. n
- Novetat editorial L’artista que "va morir de tristesa"
- Educació La baixa natalitat provoca el tancament de 116 escoles: Catalunya perdrà 87.000 alumnes fins al 2030
- Successos Detingut a l’aeroport de Barcelona amb 2 quilos de cocaïna enganxada al cos ‘com una mòmia’
- Jordi Garcés reformarà la nau de turbines de les Tres Xemeneies
- Estudi de CaixaBank Research La majoria dels nous contractats són acomiadats o dimiteixen abans de l’any