La Mercè tanca amb una caiguda del 54% en delictesrespecte al 2023

Cabalgata de la Mercè /
Aquestes festes de la Mercè han viscut una disminució important dels delictes en més d’un 54% en comparació amb la festa major del 2023. Els incidents relacionats amb armes han disminuït més d’un 16% respecte a l’any passat i les detencions –la majoria per petits furts i robatoris amb violència– s’han reduït en un terç, tot i que s’ha identificat un 75% més de persones en comparació amb a l’any anterior, va informar el cos dels Mossos d’Esquadra ahir en un comunicat.
Entre els incidents ocorreguts durant les festes, la policia catalana destaca un intent de robatori amb violència a Ciutat Vella la matinada de dissabte a diumenge. Un agent del cos dels Mossos d’Esquadra que estava fora de servei hi va intervenir per mirar d’evitar-lo, i, com a conseqüència, va resultar ferit al braç amb un tall superficial que va requerir alguns punts de sutura.
Dispositiu conjunt
Notícies relacionadesDes dels Mossos d’Esquadra atribueixen aquesta disminució dels fets delictius al dispositiu de seguretat portat a terme juntament amb la Guàrdia Urbana de Barcelona expressament per a les festes. En el marc d’aquest dispositiu, durant les quatre nits de concerts i activitats a la ciutat es van portar a terme filtres d’accés aleatoris amb l’objectiu de mantenir la seguretat i l’ordre públic als llocs on es preveia una alta concentració de persones.
Així, tal com apuntaven les previsions, la Mercè 2024 ha sigut, possiblement, la més tranquil·la de la història recent de Barcelona. La festa major de la capital catalana s’enfrontava aquest any a diversos mals presagis, des de seguretat fins a meteorologia, passant per les absències i els retorns d’escenaris perifèrics. Però ha superat els cinc dies de celebració sense aldarulls greus, ni diluvis, i amb bona afluència a la majoria d’espais. Ni tan sols hi va haver polèmica en el pregó.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Previsió del Meteocat Les pluges previstes per a aquest divendres encenen avisos grocs a mig Catalunya
- Successos Identificada «la dona del cobert»: L’Ainhoa es va suïcidar en un galliner a Sant Julià de Ramis el 2018
- A partir d'abril Catalunya provarà en 26 CAP el nou model d'atenció als pacients en 48 hores
- Urbanisme BCN reprèn les demolicions de la rambla verda de Vallcarca
- El contrast de la gestió urbana La governança del Prat beneficia la seva fiscalitat davant el model de Barajas