El mal temps frustra el dia decisiu de les ‘round robin’ i les posposa

Dock out del Alenghi Red Bull en la Copa América animados por sus fans /
Els quatre equips de la Copa Amèrica de vela que accediran a disputar les semifinals de la Louis Vuitton Cup continuen sense decidir-se. Caldrà esperar (com a mínim) a avui. La falta de vent va cancel·lar ahir les últimes tres regates de les round robin en les quals es resolia qui quedava eliminat. Les males condicions meteorològiques van mantenir en suspens l’organització durant més de dues hores fins que, poc després de les quatre de la tarda, es va optar per posposar-les.
A les 14.10 hores, hora d’inici de les carreres, la precipitació que queia sobre Barcelona era considerable. No obstant, des del comitè de regates simplement van optar per endarrerir-les. Els AC75 poden navegar i volar amb pluja, però el que no és possible és fer-ho sense visibilitat, com era el cas. A més, pesava el que va passar dimecres, quan una tempesta elèctrica va deixar caure un llamp a només 200 metres dels vaixells.
Problemes dels francesos
Com sol passar en aquest esport, les comunicacions de l’organització van ser constants, amb demores de diversos minuts o l’obligació dels equips de tornar a les seves bases del Port Vell fins que s’aclarís què fer. Després, de sobte, es va obrir el cel i fins i tot va sortir el sol, i es van afanyar a avisar els equips que l’últim dia de les round robin començaria amb el duel entre francesos i britànics.
L’Ineos Britannia va sortir a mar obert sense problemes. No obstant, els fràgils gals van tenir problemes al seu monobuc i van arribar a la posició indicada per molt poc. Necessitaven puntuar contra els britànics, que per la seva banda aspiren a quedar els primers de la classificació, en la seva pugna contra el Luna Rossa Prada Pirelli.
Però el vent capritxós no va arribar als 6,5 nusos imprescindibles i el comitè de regates va anar posposant una vegada i una altra les carreres, fins que van optar per passar-les a avui.
- Un exèrcit de joves contra el foc de Larouco
- L’estabilitat de la legislatura Puigdemont i Junqueras donen aire a Sánchez abans de reprendre el curs
- La situació blaugrana Sense llicència i sense marge
- El futur Liceu Mar farà guanyar a BCN un nou passeig marítim
- Mobilitat Catalunya entrenarà la IA per a la conducció autònoma
- L’EVOLUCIÓ DEL JOVE Lamine Yamal, versió 3.0: el joc de l'estrella entra en una altra dimensió
- Alt Empordà Un ajuntament català suspèn un rodatge a un cineasta tarragoní acusat d’agressió sexual a una menor
- Espanya en flames La baixada de temperatures i la humitat alleuja la lluita contra el foc, que salta a Pontevedra i continua virulent a Lleó
- Incendis Sánchez avança que la pròxima Conferència de Presidents analitzarà les actuacions davant emergències
- LLEVANT-BARÇA (DISSABTE 23, 21.30 H) Flick: «No vull perdre cap jugador ara, ni Casadó ni Fermín»