Agenda 2030
Un informe destaca BCN i Sant Boi per la seva sostenibilitat
Totes dues són líders en la contribució a tres dels 17 objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de l’ONU d’entre les grans ciutats d’Espanya.
Barcelona i Sant Boi de Llobregat són líders en la contribució a tres dels 17 objectius desenvolupament sostenible (ODS) de l’ONU d’entre les 50 capitals de província i algunes altres urbs d’Espanya. Així ho reflecteix un informe d’IdenCity, consultora especialitzada en processos de transformació de ciutats i territoris i fundada pel ministre d’Indústria i Turisme i exalcalde de Barcelona, Jordi Hereu. La companyia va presentar dimecres els resultats d’una nova edició de l’índex ODS de les ciutats d’Espanya.
De fet, Barcelona és la segona capital espanyola que més contribueix als ODS. Així, és la ciutat líder a aconseguir que les ciutats i els assentaments humans "siguin inclusius, segurs, resilients i sostenibles" i a "revitalitzar l’aliança mundial per al desenvolupament sostenible". La capital catalana és també la segona més ben posicionada a erradicar la pobresa extrema, a "promoure la industrialització sostenible i fomentar la innovació" i a promoure "societats justes, pacífiques i inclusives". A més, és la quarta urbs en l’aposta per mesures urgents per combatre el canvi climàtic i els seus efectes.
Per la seva banda, Sant Boi de Llobregat és la ciutat més ben situada en la reducció de desigualtats. A més, també és la quarta localitat del rànquing a "revitalitzar l’aliança mundial per al desenvolupament sostenible". Les altres ciutats catalanes incloses a l’estudi –Tarragona, Girona i Lleida– també aconsegueixen posicionar-se al top cinc d’algun dels 17 ODS, tot i que sense arribar a liderar-ne cap.
Regions al top cinc
Així, la consultora IdenCity assenyala que, en l’edició del 2024, cinc ciutats han destacat per la seva contribució als ODS entre el conjunt de municipis espanyols. Aquestes són Sant Sebastià, Barcelona, Burgos, Madrid i Pamplona, que ocupen les primeres posicions quant a la seva aportació al desenvolupament sostenible amb un grau de compliment en els 17 objectius d’entre el 63% i el 59%. "Així mateix, s’ha de destacar que el País Basc, Castella i Lleó i Catalunya són les regions que aconsegueixen més representació al top cinc dels ODS", afegeix l’informe.
L’estudi remarca que, en general, les ciutats s’acosten més al compliment dels objectius vinculats amb temes d’igualtat de gènere, de vida submarina i de salut, mentre que els menys desenvolupats són aquells vinculats amb la fam zero, l’energia no contaminant i les accions pel clima.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Previsió meteorològica L’episodi de pluges intenses «estàtic» s’acarnissa a Badalona, el Maresme i el Vallès a l’espera de més precipitacions
- Crisi ramadera L’últim senglar infectat canvia l’escenari: «Reforçarem la vigilància en l’entorn de Sant Cugat per detectar més casos»
- Professor i pedagog Mor als 87 anys Joaquim Arenas, un dels pares de la immersió lingüística
- Escàndol internacional Trump, Clinton i la trama Epstein d’abús sexual: les claus
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
