INCIDÈNCIA
Embús d’escombraries per un canvi en la recollida pneumàtica

proves-pneumàtica-1024x682
Les escombraries sortien dimarts per la boca d’un dels tubs que connecten amb un dipòsit subterrani de runa al costat de la Torre de les Aigües, al barri de Diagonal Mar. L’escena es repetia ahir en alguns punts de la Gran Via, a Sant Martí. Els veïns deixaven les bosses a un costat d’unes papereres atapeïdes i amb l’obertura obstruïda a vessar de rebutjos.
Els col·lapses en el circuit de retirada de residus s’han produït al llarg d’abril i fins aquests mateixos dies en diferents trams dels districtes de Sant Martí i Sant Andreu. Tot i que part de les incidències s’han resolt, els embussos persisteixen en escales, hotels i carrers de Diagonal Mar, la Vila Olímpica i Provençals del Poblenou, tal com EL PERIÓDICO ha comprovat.
El contratemps ha resultat ser capritxós: alhora que hi ha hagut canonades embotellades durant diverses jornades, d’altres han continuat succionant sense alteració. De la mateixa manera, hi ha incidències que esperen solució. Passa en un bloc del carrer de Marina, on han enganxat cintes adhesives per precintar els calaixos que cada replà té per llançar els rebutjos.
Notícies relacionades"Els veïns estan desesperats. He trucat al 010 i diuen que en prenen nota, però és urgent. Ens trobem desemparats", explica l’administrador. "Hem tingut pudors. Havia passat alguna vegada, esporàdicament, però no que s’allargués tants dies", afegeix un veí de la zona
L’ajuntament respon que Urbaser –contractada per a la neteja dels carrers de Sant Martí i Sant Andreu– ha canviat l’empresa a la qual subcontracta el manteniment i retirada de residus de la recollida pneumàtica. Envac se n’encarregava fins al 10 d’abril i, des d’aleshores, se li encomana a Urban Refuse Development (URD). El consistori ha instat a revertir les molèsties "amb la menor afectació possible".
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Alerta Fernando Simón demana preparar-se per al pitjor: "Cada vegada seran més freqüents"
- 1.617 dies de suspensió de funcions Sanció de quatre anys sense sou ni feina al policia de Badalona que va robar sobres de pernil de 25 euros en un Mercadona
- El 30 de maig Jordi Vilà obre un restaurant en un hotel de luxe de la Costa Brava
- Alimentació El nutricionista Pablo Ojeda desvela la fórmula per acabar amb la inflor abdominal: "Importa més del que creus"
- Gestió hídrica a Catalunya Els embassaments catalans arriben al 80%: sense aigua regenerada ni dessalinitzada haurien estat buits un any i mig