Mor la menor que va tenir un sinistre en bici a les Corts

La noia, de 16 anys, va resultar ferida crítica al col·lidir diumenge amb un cotxe a l’encreuament de l’avinguda de Madrid amb la Gran Via de Carles III.

Mor la menor que va tenir un sinistre en bici a les Corts

CARLOS MÁRQUEZ DANIEL

1
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Eren les nou de la nit de diumenge passat. L’únic segur és que es desplaçava amb bicicleta per l’avinguda de Madrid, en un tram sense carril bici en el qual, per força, havia de compartir espai amb els cotxes, perquè la vorera no arriba als cinc metres d’ample, amplitud mínima perquè els ciclistes puguin utilitzar-la. Va patir una col·lisió amb un turisme i va caure a terra. Va ingressar en estat crític després que els serveis d’emergències mèdiques fessin tot el possible per ella sobre l’asfalt. Aquesta jove, de 16 anys, alumna de l’Institut Pedralbes de les Corts, on cursava primer de batxillerat, va morir ahir.

Notícies relacionades

El sinistre es va produir davant el número 138 de l’avinguda de Madrid, just abans que aquesta artèria creui la Gran Via de Carles III. La Unitat d’Investigació i Prevenció d’Accidents (UIPA) de la Guàrdia Urbana continua analitzant l’ocorregut, però en qualsevol cas, mai les forces estaran igualades quan una bicicleta i un cotxe col·lideixen. Les ferides van ser tan severes que, malgrat la seva fortalesa i joventut, no ha pogut recuperar-se.

A l’haver perdut la vida més de 24 hores després del sinistre, aquesta jove de 16 anys no serà comptabilitzada com a víctima de trànsit. Sí que s’inclourà com a ferida greu, però no com a morta. Una decisió controvertida que respon més al costum que, potser, al sentit comú. Barcelona, de fet, segueix l’estela del Servei Català de Trànsit (SCT), que també compta només el primer dia després de l’accident. La Direcció General de Trànsit (DGT) se’n va a l’altre extrem i ho allarga fins als 30 dies.