BARCELONEJANT

Sopars amb desconeguts

Sopars amb desconeguts
4
Es llegeix en minuts
El Periódico

Vas més tens que el nòvio d’Ayuso en una quedada d’inspectors d’Hisenda. T’asseus a la taula del restaurant amb el mateix recel que els del Cluedo. No coneixes ningú. Ni tan sols de vista online. Et presentes amb el teu millor somriure de què-faig-aquí. Encreuament d’holes, dos petons, miradetes d’escàner de dalt a baix. "¿És la teva primera vegada?". Només falta Carlos Sobera arquejant la cella. És l’última tendència social: "Cada dimecres –anuncien amb potestat viral–, els desconeguts queden per sopar". N’hi ha sis per taula. 400 es van presentar dimecres passat només a Barcelona. 5.000 arreu del món. L’estampa es repeteix en 50 ciutats de 14 països. De Barcelona a Nova York.

Sopars amb desconeguts /

"Experiències socials en la vida real". Així es descriu a Instagram. Tim"teleft és un invent francès. Una plataforma que organitza sopars entre desconeguts. "No és una aplicació de cites", aclareixen de seguida a la web, però s’ha convertit en un buf d’aire fresc per a hordes de singles desencisats. A hores d’ara, fins i tot una princesa Disney aniria corrent a mossegar una poma enverinada després d’un mes a Tinder o Bumble.

"Submergeix-te en oportunitats socials sense dependre de pantalles digitals". La nova app fuig del modus operandi més universal per lligar. Es va estrenar al maig de l’any passat. En 300 dies ha posat en contacte 40.000 desconeguts, segons les últimes dades de la start-up, a 1 de març.

"No només ajuntem gent –explica la Marta–, sinó que ens focalitzem molt a ajuntar grups que s’assemblin". Marta Unturbe, de 27 anys, és country manager de Timeleft. La que exerceix de Cupido a Espanya. Ella tira fletxes a base d’algoritme. "Com més nombre d’usuaris hi hagi –avança–, més fàcil serà ajuntar gent que s’assembli". Aquí l’aplicació es va estrenar a mitjans de gener i dimecres passat es van apuntar ja mil desconeguts en sis ciutats.

Funciona per subscripció: individual (12,99 €), mensual (19,99 €), trimestral (49,99 €) o semestral (69,99 €). T’hi crees un compte, respons un qüestionari exprés de personalitat i un algoritme et busca una taula compatible. Hi ha sopars els dimecres a les 21 hores en una vintena de restaurants de Barcelona.

"¿Quina és la combinació d’aliments més estranya que has tastat?". L’app proposa desenes de preguntes per si fa falta ajuda per trencar el gel. La conversa va fluint de les sopes de ratpenat a les esferificacions de Ferran Adrià per saltar a facècies de cites Tinder. "Són un examen de follabilitat", diu la Maite. Aplaudiment general.

Ningú ho dubta. Tots prefereixen conèixer gent en aquest nou format. "És molt diferent", assenyala Stephen. "Una manera diferent de conversar", afegeix la Daniela. "Et treu molt estrès", assenteix l’Alexandra. "Coneixes gent sense tenir expectatives –conclou Costas–. I et saltes el fet de xatejar", riu. Ell ja va pel seu cinquè sopar.

Es pot acabar la nit de copes amb més desconeguts encara. Després del sopar, l’app dona les coordenades del local de trobada de totes les taules. Dimecres se’n van ajuntar una trentena. L’endemà decideixes a qui vols tornar a veure, per si no t’has atrevit a demanar telèfons. Es pot accedir a un xat intern en cas de match.

I no, l’algoritme no fa miracles: et pots trobar de tot als sopars: gent amb qui connectes i a qui no pots parar de mirar sense parpellejar, com si acabés de sortir d’una pel·li de Pajares i Esteso. "Hi ha de tot –assenteix la Marta–. La part bona i la dolenta que té Timeleft és que no té perfil. És molt més aventurer, però el fet de no tenir tanta informació ens impedeix saber com són aquestes persones".

El nou Hotspot

No és l’única opció per parlar amb desconeguts sense que et prenguin per Bertín Osborne. Hi ha una altra app social d’estrena a Barcelona: Hotspot. "Volem que coneguis aquest ‘amic d’una amiga’ –incita l’Agustina–, una manera natural de relacionar-te amb algú que potser en persona guanya més que en la foto de perfil".

Tampoc porta arc ni fletxes, però exerceix de Cupido des de fa un mes. Agustina Orsi té 27 anys, tot i que als instituts la comparen amb la mare d’Otis, el protagonista de Sex education. És sexòloga i psicòloga. Aquest divendres organitza el seu quart esdeveniment. Quedades single en bars de moda amb pica-pica (l’entrada, 20 €, inclou cervesa o vi).

"És arriscat, però no tant –apunta l’Agustina–. Pots anar-hi amb amigues". Hi ha de 20 a 30 desconeguts per esdeveniment. També cal omplir un formulari. "Mirem que els perfils encaixin una mica entre ells", justifica. Et donen una targeta amb tres possibles match, "tres oportunitats de parlar cara a cara". També proposen activitats per atrevir-se en grup, de l’estil "veritat o repte", i preguntes per trencar el gel. D’aquí ja han sortit fins i tot companyes de pis. ¿L’objectiu a curt termini? "Combinar més activitats que no només impliquin festa i alcohol –avança l’Agustina–: esport, art, plans de vida...".

Notícies relacionades

El concepte no és nou. Ja era tendència abans que esclatés la pandèmia. Se’n deia mealsurfing, colunching, social dining. Fa una dècada que Eatwith ofereix "experiències culinàries" en cases de desconeguts. També existeixen els sopars clandestins de Gastroshows: no saps amb qui menjaràs, ni tan sols el lloc. De fet, has de trobar la taula a través d’enigmes, com un escape room.

Un article a banda mereix la multitudinària xarxa de singles que encara són capaços de lligar estant cara a cara. Des dels afterwork de Gruppit fins als speed dating de Bedazzling, passant per la xarxa de Meetup, un pou sense fons de quedades. ¿La moral single? Està clar que a fora hi ha molta palla. Segurament, en tots els sentits.