Transport públic
¿Què passa amb la Targeta Rosa de la gent gran amb els canvis en la T-Mobilitat?
Canvis en les targetes de transport: ¿Quin tipus de T-Mobilitat em convé més?
Les T-usual i T-casual passen a ser exclusives de la T-mobilitat a partir del 28 de novembre
Tot el que has de saber sobre la nova T-usual recarregable
El Govern preveu que la T-Mobilitat sigui operativa a tot Catalunya a finals del 2024

Si el títol de l’article no li ha quedat clar i, a més, vostè té més de 60 anys i viu a Barcelona o a la seva àrea metropolitana, sens dubte això li pot interessar. Sempre que, a més, sigui usuari del transport públic, clar. Ha de saber que el 28 de novembre, els títols de transport més utilitzats, la T-usual i la T-casual, però també la T-familiar i la T-grup, es deixaran de vendre de manera progressiva en el seu format actual. ¿Desapareixen? No, però sí s’incorporen a la tecnologia T-Mobilitat, que implica dues novetats importants: el format és d’un cartró més resistent, la targeta és recarregable i per validar-la, ja no es posa a la ranura, sinó que s’identifica per contacte, a més dels que optin per incorporar-la en l’aplicació mòbil de la T-Mobilitat. El títol propi de la gent gran, la Targeta Rosa, en les seves dues modalitats (gratuïta o de tarifa reduïda) es queda de moment com està. Sense canvis. Entre altres coses, perquè és un servei que ofereix l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), mentre que els altres depenen de l’Autoritat Metropolitana del Transport (ATM).

Validació d’una T-Mobilitat en un vagó del Tram /
Així doncs, la Targeta Rosa es manté amb el seu títol lliure de cost per a aquelles persones amb uns ingressos econòmics bruts anuals iguals o inferiors a 9.240 euros, mentre que la bonificada puja l’aposta fins als 18.480 euros. Per a aquesta segona, els usuaris han de tramitar l’equivalent a la T-4 (dos euros per a 10 viatges), un títol que es pot aconseguir a les màquines de venda automàtica del metro, en establiments de travesses i loteries, estancs, quioscos de premsa i a l’oficina d’atenció ciutadana de l’AMB. En els dos casos, el propietari ha de poder acreditar el títol amb el seu DNI i estar acreditat en algun dels municipis de l’AMB.
Peculiaritats
Notícies relacionades¿Però la Targeta Rosa acabarà incorporant-se a la T-Mobilitat? L’ATM sempre ha dit que el títol de transport que ha vingut a engolir la resta de targetes (en positiu) acabarà sent una mena de suport universal, amb la qual cosa se suposa que també aquesta s’hi hauria d’incorporar. Però conegudes les seves peculiaritats, tampoc és que l’afecti sobre manera estar o no dins de la T-Mobilitat. Perquè la gratuïta seguirà sent lliure de pagament i perquè la bonificada, també. Potser la comoditat de poder tenir-la al mòbil seria un incentiu. O el fet que sigui més robusta i es validi per contacte (com passa a partir del 24 de novembre amb els títols més recurrents).
Si el que tenen a la seva butxaca és la targeta de pensionista de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (dos euros per a 10 viatges), el plantejament és el mateix. Fins a nou avís, tot segueix com fins ara.
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- 14. Fernández Borbalán i un CEO corporatiu lideraran el nou CTA remodelat al gust del Reial Madrid i els clubs
- Sèries 'Desaparegut', el fenomen que ha arribat al número 1 de Netflix: "Mai m’hauria imaginat que l’èuscar m’obriria camí com a actor"
- La UE debatrà de nou l’oficialitat del català el 18 de juliol
- Joan Carles I es reivindica amb unes memòries després de cinc anys d’‘autoexili’
- La consellera de Salut, en contra d’ampliar el Prat
- Els convocants afirmen que tres de cada quatre jutges i fiscals secunden l’aturada