Antiga zona de pubs

La reforma del moll de Mestral del Port Olímpic s’encareix un milió d’euros

ELISENDA PONS

1
Es llegeix en minuts
Meritxell M. Pauné

Les obres de transformació del Port Olímpic de Barcelona avancen a bon ritme i s’han resolt esculls sobrevinguts i requeriments tècnics per arribar a l’estrena anunciada, la Copa Amèrica de vela l’estiu del 2024. No obstant, resoldre obstacles sol comportar despeses extra. Bon exemple d’això és l’ampliació de pressupost aprovada per al moll de Mestral, abans acaparat per una conflictiva zona de pubs i oci nocturn i a partir de l’any que ve destinat a empreses d’economia blava.

El govern municipal va aprovar el 2 de novembre una modificació del projecte executiu per incorporar millores i retocs a les obres previstes. Uns canvis que comporten un encariment d’1,136 milions d’euros, que afegits a les obres ja previstes inicialment eleven a 8,557 milions d’euros el nou cost total d’aquest projecte. Inclou l’adequació de tots els nous locals per a negocis ‘blaus’, la construcció d’una pèrgola davant seu i la renovació del paviment d’aquest tram del passeig marítim.

El cost de la transformació en curs del Port Olímpic, finançada per l’Ajuntament de Barcelona, ronda els 40 milions d’euros segons es va anunciar el 2019. A mitjà termini, bona part de la despesa pública preveu recuperar-se a través de les concessions dels nous locals de restauració i empresarials. Precisament aquest octubre el consistori ha anunciat el resultat de la primera oferta d’espais per a economia blava al moll de Mestral i dic d’abric: n’hi ha col·locat només 12 del mig centenar licitats, una quarta part. També ha obert concurs per a les tres botigues gurmet del Balcó Gastronòmic.

Incidències i millores

Notícies relacionades

Fonts municipals assenyalen que les actuacions extres encarregades són fruit de «requeriments tècnics sorgits durant l’execució de les obres» o bé millores en sostenibilitat i eficiència energètica. En efecte, segons detalla l’expedient, les modificacions inclouen resoldre incidències no previstes a les galeries d’instal·lacions o el sistema de captació d’aigua de mar. A petició del consistori s’introdueixen retocs als fanals, paviment i tancaments de fusteria, que seran d’alumini en comptes de fusta laminada.

El govern barceloní recorda, a més, que l’encariment «no supera el llindar màxim» que preveu la llei en contractes ja adjudicats. Concretament, suposa un 15,32% d’increment sobre els contractes firmats pels adjudicataris.