Amagat a la paret
Unes obres a l’estació de metro de plaça Espanya destapen un mural dels anys 80
MAPA | Els murals amagats del metro de Barcelona: 40 anys de records entre andanesEls murals amagats del metro de Barcelona: 40 anys de records entre andanes
La història darrere del mural del 1985 reaparegut a Verdaguer: «Va ser un dia molt bonic»

A l’estació de metro de plaça Espanya (Barcelona), concretament a les andanes de la línia L1, ha reaparegut un mural dels anys 80 que fins ara estava cobert arran d’unes obres que s’estan portant a terme al lloc.
Si bé aquesta és una estació molt transitada, pocs viatgers que pugen i baixen dels trens s’adonen de la presència de la pintura, i menys encara s’aturen a observar-la. Molts ignoren que, fa 40 anys, el metro de Barcelona era tota una galeria d’art, amb més de 700 obres repartides pels passadissos del suburbà. En el dia d’avui, aquestes pintures estan amagades darrere de les parets del suburbà. Una d’elles va aparèixer fa uns mesos a l’estació de Verdaguer, i aquest diari va poder conèixer la seva història de la mà de les autores.
Si bé el gruix de les obres d’aquella època les van realitzar estudiants i joves artistes entre els anys 1984, 1985 i 1986; aquesta que ha aparegut ara a Espanya la va fer «una escola» el 1988 i es tracta d’«un homenatge a Antoni Gaudí», segons ha informat Transports Metorpolitans de Barcelona (TMB) a EL PERIÓDICO. De fet, a la part de l’obra que queda descoberta s’intueix una espècie d’imitació al seu conegut trencadís.
Notícies relacionadesNo obstant, sembla que aquesta pintura tornarà a caure en l’oblit ben aviat, ja que «manca de valor històric», segons TMB. Per això, la previsió és que el mural torni a tapar-se quan avancin les obres de l’estació.
Els treballs que s’estan portant a terme a l’estació d’Espanya són per fer accessibles per a persones amb mobilitat reduïda les estacions d’L1 i L3, així com els itineraris de correspondència entre aquestes i amb FGC; unes obres que es van iniciar el 2020 i que, tot i que s’havien d'acabar el primer trimestre del 2023, es van aturar el 2022 per una «necessitat de modificar el projecte previst inicialment». Amb la represa de les obres, aquest mural ha tornat a veure la llum a l’andana que va en direcció a Hospital de Bellvitge, però només de manera temporal.
Barcelona Antoni Gaudí Metro Transports Art Metro de Barcelona TMB - Transports Metropolitans de Barcelona
- La vídua d’Andic demana als fills de l’empresari més diners de l’herència
- A Barcelona Un cotxe es precipita a la rambla del Carmel al sortir d’un pàrquing marxa enrere
- MÚSICA Rosalía anuncia un àlbum fet "per primer cop sense por del fracàs"
- S’accelera el desallotjament del bloc Venus de la Mina
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- BARCELONA - GIRONA (2-1) Araujo, el nou davanter centre de Flick, desferma la bogeria a Montjuïc
- Barcelonejant La fórmula de la Coca-Cola de Josep Cuní
- Actualització del codi ètic Barcelona en Comú limita a 12 anys els mandats dels càrrecs electes però obre la porta a excepcions en ple debat de la successió de Colau
- Obituari Mor Enric Canals, exdirector i membre de l’equip que va fundar TV3
- Deriva autocràtica Susan Stokes, investigadora de la Universitat de Chicago: «Als EUA tenim un president que actua com un dictador»