Adjudicat
Llum verda per a l’estudi que resoldrà si hi pot haver un carril bici als túnels de Vallvidrera
La Generalitat materialitza el compromís d’estudiar la creació d’un carril bici als túnels de Vallvidrera amb l’objectiu de connectar Barcelona i Sant Cugat a través d’una galeria de serveis. El Departament de Territori, a través d’Infraestructures de la Generalitat, ha adjudicat l’estudi aquest agost a una empresa especialitzada.
Com va explicar EL PERIÓDICO al juliol, els més de set mesos de tramitació d’aquesta licitació generaven inquietud en els activistes del col·lectiu Bikevidrera, que defensen des de fa quatre anys aquesta opció per aconseguir connexió «eficient, saludable i sostenible» entre les dues ciutats. La decisió es va anunciar al desembre i els activistes van arribar a acudir al Parlament per demanar explicacions per la tardança.
Notícies relacionadesL’estudi en concret avaluarà utilitzar la galeria d’evacuació del Túnel de Vallvidrera com a carril bici, per la qual cosa travessaria Collserola en línia recta i sense conviure amb trànsit motoritzat. L’anàlisi de viabilitat haurà d’estar acabada en set mesos, segons detalla el contracte. Després de rebre sis ofertes, finalment l’adjudicació s’ha realitzat amb un pressupost de 54.927 euros, una mica per sota del preu de sortida.
La reivindicació de Bikevidrera es plasma, entre altres accions, en una marxa ciclista sorpresa pel túnel principal de Vallvidrera tallant breument el trànsit. Aquest any la protesta va topar amb un inusitat rigor policial: 13 dels participants van ser sancionats amb una multa que suma 2.600 euros.
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- Barcelona posa el nom d’Ernest Lluch al CAP de les Corts
- PREMIER PADEL FINALS | ÈXIT DE PÚBLIC La padelmania ocupa BCN amb més de 15.000 persones al Sant Jordi
- LA CRISI BLANCA Xabi Alonso recupera Mbappé per al seu ‘match ball’ de Vitòria
- EL PARTIT DEL COLISEUM L’Espanyol vola a Getafe amb una quarta victòria consecutiva
- L’H, centenari com a ciutat | UNA ENTITAT a l’ALÇA Un club gran amb Alba i Thiago
- El Barça de Flick es reescriu un cop més
