‘Stand by’ a Barcelona

TMB reconeix que té més de 40 busos elèctrics sense poder utilitzar per falta de components

L’operador no posa data definitiva a la problemàtica: «Durant les pròximes setmanes i de manera progressiva», pronostica

Tanquen els cines Yelmo Icaria de Barcelona

TMB reconeix que té més de 40 busos elèctrics sense poder utilitzar per falta de components

JORDI OTIX

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) insisteix a aconseguir que el 25% de la flota de vehicles sigui de zero emissions el 2024. Per aconseguir-ho, al març va estrenar la segona línia de 78 autobusos 100% elèctrics. Van costar un total de 46 milions d’euros i es van afegir als 30 d’aquest tipus que ja tenia l’empresa municipal. No obstant, 41 d’aquests vehicles es troben aturats per escassetat de components imprescindibles. En concret, no poden donar servei als ciutadans per falta de punts de càrrega. TMB admet la problemàtica, però l’atribueix a la guerra d’Ucraïna i als «efectes de subministraments que encara arrossega la pandèmia de la covid», va dir l’operador aquest divendres en un comunicat.

Dels 78 busos que TMB va incorporar al març, l’empresa els xifra ara en 72, dels quals només funcionen 23 articulats i 8 estàndards. A més, reconeix que «les empreses adjudicatàries tenien el compromís d’entregar els components per a la instal·lació de punts de recàrrega elèctrica abans del 30 de maig».

«Els departaments tècnics de la companyia i els proveïdors treballen intensament» perquè els 41 busos estacionats a les cotxeres de la Zona Franca de Barcelona puguin donar servei, va precisar l’empresa. Ara bé, no posa data a la solució. «Durant les pròximes setmanes i de manera progressiva», va pronosticar.

Notícies relacionades

Mentre això passa, la situació obliga TMB a fer servir autobusos amb 20 anys d’antiguitat, va informar aquesta setmana ‘Metrópoli Abierta’. D’altra banda, els 41 busos en ‘stand by’ no poden estar les 24 hores del dia estacionats, ja que això pot deteriorar-ne el sistema de funcionament. La companyia es veu obligada a fer proves sense passatge, cosa que ha provocat que alguns d’aquests vehicles arribin als 2.000 quilòmetres recorreguts sense haver transportat ni un sol passatger, va explicar l’esmentat mitjà.

Una flota amb gairebé 300 busos amb zero emissions

Una flota amb gairebé 300 busos amb zero emissionsTMB va reiterar en el comunicat l’objectiu de renovar i descarbonitzar la flota de busos de la ciutat. En aquest sentit, va recordar que el 2024 comptarà amb 232 vehicles 100% elèctrics i 44 autobusos d’hidrogen; aquest fet, segons l’operador, permetrà reduir 4.785 tones d’emissions de CO2 i 22 tones d’òxids de nitrogen (NOX) cada any.