Estrena al juliol

L’Hotel W de Barcelona reinventa la seva panoràmica 26a planta amb ‘nightclub’, cocteleria i restaurant

Així és (i es va fer) la terrassa d’hotel panoràmica més alta de Barcelona, Nobu

Troba oasis secrets a Barcelona

El futur de la nit a Barcelona: on encaixar noves discoteques i pubs

L’Hotel W de Barcelona reinventa la seva panoràmica 26a planta amb ‘nightclub’, cocteleria i restaurant

EP

3
Es llegeix en minuts
Patricia Castán
Patricia Castán

Periodista

ver +

Les altures vertiginoses continuen sumant les grans novetats d’oci de la temporada a Barcelona. A meitat de juliol reobrirà la planta 26 del luxós Hotel W (conegut com Vela) després de vuit mesos de tancament per una reforma integral que el convertirà en un dels espais nocturns més icònics de la ciutat, anomenat Noxe. Ubicat a dalt de l’edifici creat per Bofill, l’espai es reinventa amb un disseny de concepte obert que permet contemplar mar i ciutat i que aglutinarà ‘nigthclub’, cocteleria i restaurant japonès. Els operaris treballen aquests dies a contrarellotge per rematar un projecte que obrirà cada dia a partir de les 6 de la tarda com a punt de trobada de barcelonins i viatgers a l’última.

El 26è pis ja era un espai de diversió amb el club anomenat Eclipse, però estava compartimentat i no tenia restaurant ni una cocteleria com la que s’estrenarà aviat. Passats 14 anys des de l’estrena de l’hotel que va modificar l’‘skyline’ de la ciutat, va arribar el moment d’actualitzar el concepte i treure més partit de la seva ubicació panoràmica, explica el director de l’establiment, Peter Schickling. Per aconseguir-ho van haver de tancar l’activitat de la planta al novembre i sotmetre-la a un redisseny total de la mà de l’estudi internacional Black Sheep.

Una gran barra central és l’element que dona continuïtat a l’espai i convida a recórrer-lo de manera circular. Des del nou restaurant es pot contemplar el mar, la posta de sol i la nova i creixent Marina Vela, així com la transformació de la zona portuària. A l’altre costat, des del club nocturn es divisa l’horitzó urbà. I al capdavant, el mar infinit, com si s’estigués navegant. Aquest espai integrat és sofisticat, com imposa la categoria hotelera de luxe, però també atrevida i ‘fashion’, en la línia moderna enfocada al turista jove (i adinerat) propi de la marca W. En aquests anys, justament per aquesta dualitat, s’ha convertit també en un hotel molt visitat per barcelonins, especialment per la seva oferta diürna a la planta baixa i per la nocturna a dalt.

La nova oferta amb vistes serà la segona estrena d’altura de la temporada després de la recent inauguració de la terrassa i cocteleria de l’Hotel Nobu, la més alta a la capital catalana, a la planta 25. En el cas de W, la proposta d’oci funcionarà des de mitja tarda, primer amb copes i restauració, fins passada la mitjanit amb ball al seu club, que programarà una potent agenda musical de ‘dj’ cada setmana.

Més oferta en zones comunes

De fet, l’hotel està apostant per ampliar les opcions obertes a tots els públics a les zones comunes. Al restaurant de carn i brasa Fire de la planta baixa se sumarà ben aviat una proposta d’inspiració peruana, així com la renovació del Salt (amb accés pel passeig del Marenostrum), que passarà a ser de carta mediterrània i arrossos. Junt al japonès Noxe, suposarà una ampliació ambiciosa de la seva gastronomia.

Al japonès que s’estrenarà en pocs dies a la planta 26 regnarà el xef Azumasong, amb un llarg currículum al Japó i altres països asiàtics i el repte de competir davant d’una oferta cada cop més gran de restaurants nipons a Barcelona, sobretot als hotels més cars. Fusiona receptari tradicional (i familiar) amb tècniques per les quals aquí apostarà decididament, relata, com «el marinat, la tempura japonesa, el rostit a la graella i el tall japonès». Del clàssic sashimi a uramakis creatius, passant per algunes sorpreses amb peixos adobats i fregits per un tiquet mitjà d’uns 70 euros.

Notícies relacionades

Els mateixos aires del nord-est asiàtic arriben a la llarga barra de còctels, que inclou moltes opcions d’autor, com el Yugen amb ginebra i licors florals i el Rashomon Effect, on interpreten aquest drama japonès amb una fórmula de Leblon, D.O.M. Benedictine, Chartreuse groc, bíter de fusta, llimona, sucre, kombutxa de gingebre i xampany Veuve Clicquot, avancen, entre els seus futurs glops de referència.

A més dels seus epicentres socials, l’hotel enfila també de cara als pròxims anys la gradual renovació de les seves 473 habitacions per mantenir-se entre els més cotitzats de la ciutat, avança Schickling, satisfet per l’altíssima ocupació que l’ha acompanyat sempre i davant la previsió d’un dels millors estius turístics de Barcelona.