Informe del primer trimestre del 2023
Enèsim rècord dels lloguers firmats a Barcelona: 1.087 euros al mes per un pis

La progressiva reducció de l’estoc de vivenda disponible per llogar a Barcelona continua impulsant cap amunt els preus, tal com vaticinaven els experts i el sector immobiliari. Trimestre rere trimestre, els contractes d’arrendament firmats i registrats oficialment a l’Incasol encadenen nous rècords. En els tres primers mesos del 2023 han escalat fins als 1.087,3 euros mensuals, una pujada suau, de gairebé 10 euros respecte als subscrits a finals de l’any passat, però que mostra que el sector continua sense tocar sostre. Només tres districtes ofereixen preus mitjans per sota dels mil euros.
L’últim trimestre del 2022 es va tancar a una mitjana de 1.077,5 euros, i mirant què passaria amb la llei de vivenda, que posarà límits als preus, però que ha mantingut molts inquilins a l’espera del millor moment per firmar un nou contracte. Estaven pendents d’evitar les despeses d’agència (que han passat a correspondre al propietari) i de beneficiar-se d’aquests límits quan la ciutat fos declarada zona ‘tensada’, com va passar ahir.
Aquesta circumstància, junt amb la minvant oferta (de la qual donen fe tots els grans portals immobiliaris), ha frenat el nombre de contractes, que en el primer trimestre van ser 10.890. Una xifra similar a la del 2020 (pandèmia) i que no es produïa des del 2015 (amb un total de 40.600 contractes a l’any). Des d’aleshores el volum anual havia superat els 50.000, amb un rècord de 57.158 el 2021, i encara de 48.000 el 2022.
Districtes i metre quadrat
En aquests moments, per firmar contractes per sota dels mil euros cal centrar la recerca a Horta-Guinardó (880,86), Nou Barris (762,47) i Sant Andreu (878,54). Entre la resta de districtes, despunten Sarrià-Sant Gervasi (1.442,4), l’Eixample (1.214) i Gràcia (1.091,7), que ja avança per un euro les Corts.
D’aquesta manera, el preu mitjà per metre quadrat a Barcelona arriba als 15,66 euros, tot i que queda per sobre fins i tot a Ciutat Vella, on els lloguers no són els més cars de la ciutat per les petites dimensions de moltes vivendes, però el preu de cada centímetre val el seu preu en or en alguns barris.
Notícies relacionadesLa superfície mitjana de les vivendes en els contractes de llarga durada registrats durant el trimestre ha sigut de 72 metres quadrats.
S’ha de destacar que tot i que aquest és el preu dels contractes declarats (amb ingrés de fiança) a l’Incasol, no inclou possibles contractes per via privada, ni molts dels anomenats ‘contractes temporals’ (per menys d’un any). Segons un estudi realitzat recentment per aquest diari amb dades dels tres grans portals immobiliaris, l’oferta disponible i anunciada a Barcelona és per sobre dels 1.100 euros al mes en nou de cada 10 casos.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»