Informe del primer trimestre del 2023
Enèsim rècord dels lloguers firmats a Barcelona: 1.087 euros al mes per un pis
La progressiva reducció de l’estoc de vivenda disponible per llogar a Barcelona continua impulsant cap amunt els preus, tal com vaticinaven els experts i el sector immobiliari. Trimestre rere trimestre, els contractes d’arrendament firmats i registrats oficialment a l’Incasol encadenen nous rècords. En els tres primers mesos del 2023 han escalat fins als 1.087,3 euros mensuals, una pujada suau, de gairebé 10 euros respecte als subscrits a finals de l’any passat, però que mostra que el sector continua sense tocar sostre. Només tres districtes ofereixen preus mitjans per sota dels mil euros.
L’últim trimestre del 2022 es va tancar a una mitjana de 1.077,5 euros, i mirant què passaria amb la llei de vivenda, que posarà límits als preus, però que ha mantingut molts inquilins a l’espera del millor moment per firmar un nou contracte. Estaven pendents d’evitar les despeses d’agència (que han passat a correspondre al propietari) i de beneficiar-se d’aquests límits quan la ciutat fos declarada zona ‘tensada’, com va passar ahir.
Aquesta circumstància, junt amb la minvant oferta (de la qual donen fe tots els grans portals immobiliaris), ha frenat el nombre de contractes, que en el primer trimestre van ser 10.890. Una xifra similar a la del 2020 (pandèmia) i que no es produïa des del 2015 (amb un total de 40.600 contractes a l’any). Des d’aleshores el volum anual havia superat els 50.000, amb un rècord de 57.158 el 2021, i encara de 48.000 el 2022.
Districtes i metre quadrat
En aquests moments, per firmar contractes per sota dels mil euros cal centrar la recerca a Horta-Guinardó (880,86), Nou Barris (762,47) i Sant Andreu (878,54). Entre la resta de districtes, despunten Sarrià-Sant Gervasi (1.442,4), l’Eixample (1.214) i Gràcia (1.091,7), que ja avança per un euro les Corts.
D’aquesta manera, el preu mitjà per metre quadrat a Barcelona arriba als 15,66 euros, tot i que queda per sobre fins i tot a Ciutat Vella, on els lloguers no són els més cars de la ciutat per les petites dimensions de moltes vivendes, però el preu de cada centímetre val el seu preu en or en alguns barris.
Notícies relacionadesLa superfície mitjana de les vivendes en els contractes de llarga durada registrats durant el trimestre ha sigut de 72 metres quadrats.
S’ha de destacar que tot i que aquest és el preu dels contractes declarats (amb ingrés de fiança) a l’Incasol, no inclou possibles contractes per via privada, ni molts dels anomenats ‘contractes temporals’ (per menys d’un any). Segons un estudi realitzat recentment per aquest diari amb dades dels tres grans portals immobiliaris, l’oferta disponible i anunciada a Barcelona és per sobre dels 1.100 euros al mes en nou de cada 10 casos.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Reurbanització. Les obres del nou barri adjacent a la Sagrera costaran 85 milions
- Tensió al Carib El desplegament militar de Trump davant Veneçuela obre totes les possibilitats
- Manifestació del PP Feijóo clama pel final de Sánchez davant desenes de milers de persones
- El més alt de la Vall d’Aran El poble de Catalunya que recomana ‘National Geographic’: amb cases de pedra, moltes flors i unes vistes espectaculars del Pirineu
- Joan Baltà, director de Barcelona Sagrera Alta Velocitat: "L’estació de la Sagrera encara necessita sis anys més d’obres"
- FUTBOL El Reial Madrid de Xabi pateix la ‘síndrome de l’impostor’
- Nova normativa El 80% dels aliments de les màquines expenedores d’hospitals i residències seran saludables
- Complexitat a les aules L’escola catalana té només un educador o integrador social per cada 1.000 alumnes vulnerables
- Alerta veterinària La Xina suspèn les importacions de porc de 12 empreses de Barcelona després del focus de pesta porcina
- CUIDEM LA TEVA SALUT Cinc senyals que indiquen obesitat infantil
