Actuació polèmica
La parròquia del Pi recolza el seu esplai i demana explicacions a la Guàrdia Urbana per les càrregues policials
Una festa d’un esplai a Ciutat Vella acaba amb dos detinguts, gas pebre i ferits

La parròquia de Santa Maria del Pi i de Sant Jaume de Barcelona, vinculada a l’esplai lúdic la festa del qual va derivar dissabte a la matinada en una baralla que va deixar diversos ferits i dos detinguts, ha demanat explicacions a la Guàrdia Urbana i a l’Ajuntament de Barcelona i ha condemnat qualsevol «abús» de la força.
A través d’un comunicat, la parròquia ha volgut «mostrar el nostre rebuig i condemnar l’actuació policial desmesurada, l’abús de força i la utilització de mesures dissuasòries excessives contra els nostres monitors i monitores i que s’entreveuen clarament en els reportatges difosos a les xarxes socials».
Els membres de la parròquia diuen «exigir explicacions als responsables del cos de la Guàrdia Urbana de Barcelona i, per extensió, a l’Ajuntament de Barcelona per aclarir la situació, depurar responsabilitats en el seu cas i orquestrar mesures perquè fets d’aquesta índole no es puguin repetir».
L’Ajuntament de Barcelona va anunciar dilluns l’obertura d’una investigació interna sobre l’ocorregut.
Així mateix, han volgut deixar clar que, tot i que l’ocorregut hagi passat en plena campanya electoral, la seva voluntat és allunyar-se de «qualsevol utilització d’aquests incidents amb finalitats polítiques o partidistes».
Així mateix, la parròquia ha informat que se sumarà a la mobilització de divendres vinent 26 de maig a les 17.30 hores a la plaça Vicenç Martorell de Barcelona com a mostra de suport a la tasca que es fa des de l’«Esplai del Pi» i com a mostra de rebuig a l’ocorregut.
Continuació del comunicat! pic.twitter.com/eoO1gPU9ar
— Esplai del Pi (@esplaidelpi) 22 de mayo de 2023
Barcelona Policia Festes Guàrdia Urbana de Barcelona Ajuntament de Barcelona Abusos als Mossos
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»