Turisme

Així és el nou megacreuer de gas per a 6.000 viatgers que sortirà cada setmana de Barcelona

Arriba al port el novíssim ‘MSC World Europa’, amb novetats tecnològiques, un tobogan de 74 metres i fins i tot un restaurant amb microvegetals cultivats a bord

5
Es llegeix en minuts
Patricia Castán
Patricia Castán

Periodista

ver +

La temporada alta de creuers comença al maig a Barcelona, tot i que la seva oferta ja s’ha anat desestacionalitzant des de fa uns anys. Però és a partir de la primavera que les navilieres inicien més rutes pel Mediterrani i situen els seus nous barcos, com el recentment estrenat ‘MSC World Europa’, que serà un dels més mediàtics de l’any per conjugar dimensions de ciutat flotant, per a més de 6.000 persones, amb noves tecnologies per reduir l’impacte mediambiental. No només porta novetats per obrir una nova sèrie (World Class) quant a disseny de la marca, sinó també per ser el primer de la naviliera italiana propulsat per gas natural liquat (GNL).

Comença a operar a Barcelona el 14 d’abril

Després del seu debut als Emirats Àrabs, on va fer rutes d’hivern, el barco ha arribat aquest divendres a Barcelona, des d’on partirà cada divendres amb un itinerari estable pel Mediterrani, que el portarà per Marsella (França), Gènova, Nàpols i Messina (Itàlia), i La Valletta (Malta). La companyia ofereix inicis de creuer des de diferents ports, inclòs el català. Això suposa, per exemple, que aquest divendres hi podrien embarcar unes 3.400 persones (segons previsions del Port de Barcelona), i unes 2.700 ja hi anirien a bord. Però són dades que oscil·len segons la demanda.

En total inclou amb 2.626 camarots, tot i que en una hipotètica capacitat màxima (amb ús familiar d’algunes habitacions triples o quàdruples) podria allotjar fins a 6.762 passatgers. A més, porta 2.138 tripulants, tant de la navegació com del servei a bord.

El tobogan sec més llarg del mar

tobogan sec més llarg del marCom a primer de la nova sèrie, ofereix novetats respecte al que els seus usuaris hagin pogut conèixer fins ara. Exteriorment, destaca sobretot el seu passeig marítim central a cel obert a la meitat posterior del barco, de manera que hi ha camarots exteriors però que surten a aquest epicentre, i no al mar. El ‘World Promenade’ és un dels espais més impressionants del barco. Aquest eix suma 104 metres de llarg i set cobertes d’altura, amb vista a la popa del barco i al mar. El remata The Venom Drop @The Spiral, que passa per 11 cobertes: és el tobogan sec més llarg del mar. Funciona com a decoració i com a via ràpida de 74 metres per descendir des de dalt fins al cor del barco.

Dimensions XXL, però no de rècord

La nau suma més de 205.700 tones, 333 metres d’eslora, 47 de mànega i 68 metres d’alt, cosa que el converteix en l’estrella de la seva flota, en dimensions i prestacions d’última tecnologia. No obstant, no serà el més gran que visiti Barcelona aquesta temporada. També farà sortides setmanals el ‘Symphony of the Seas’, de Royal Caribbean i de la sèrie Oasis, fins ara el més gran del món, amb 228.000 tones, tot i que amb una capacitat màxima similar de viatgers. El port pot atendre aquests grans barcos gràcies a operacions fetes simultàniament a dues terminals contigües al moll Adossat.

Aposta pel gas natural liquat

L’‘MSC World Europa’ serà el més avançat de la naviliera italiana des del punt de vista mediambiental fins al moment. Utilitza GNL, un dels combustibles més nets disponibles a escala al qual s’atribueix un paper important en la descarbonització del transport marítim internacional. Afirmen que pràcticament elimina les emissions contaminants locals, com els òxids de sofre, i redueix els òxids de nitrogen en un 85%. El gas natural liquat també redueix les emissions de CO2 en un 25% i està preparant el camí per a l’adopció de combustibles no fòssils sostenibles, inclòs l’hidrogen verd, assenyalen fonts de la companyia.

Una altra novetat és que es tracta del primer creuer contemporani al món que incorpora la nova tecnologia de piles de combustible d’òxid sòlid (SOFC) alimentades amb GNL. El barco inclou un demostrador de 150 quilowatts que utilitzarà el gas per produir electricitat i calor a bord de manera eficient mitjançant una reacció electroquímica. Se’l considera un banc de proves per accelerar el desenvolupament d’aquesta tecnologia als creuers de cara a solucions de propulsió híbrida en el futur.

Control de residus, vibracions i potabilitzadora pròpia

Incorpora sistemes de reducció catalítica selectiva (SCR), connectivitat elèctrica de terra al barco i sistemes avançats de tractament d’aigües residuals per complir l’anomenada ‘norma del Bàltic’, la més estricta a escala mundial per a l’evacuació d’aigües residuals al mar. També, un sistema de gestió del soroll radiat sota l’aigua per reduir el seu possible impacte i les vibracions als mamífers marins, així com sistemes d’eficiència energètica per optimitzar l’ús dels motors. Inclou una planta potabilitzadora de l’aigua, com els grans creuers més moderns, per autoproveir-se.

Gastronomia i jardí hidropònic

jardí hidropònicAquest primer barco de la sèrie World Class inclou 33 restaurants, bars i salons, cada un amb el seu propi estil i ambient distribuïts pels 16 (d’un total de 22) ponts. Inclou sis restaurants d’especialitats (japonès, mexicà, de carns..., amb suplement) i set nous formats de bars i cafès. Alguns de tan singulars com el que ofereix cervesa artesana elaborada a bord o un restaurant amb el primer jardí hidropònic, a base de microvegetals, amanides i adorns collits a bord. Però, a més, inclou un bufet gegant distribuït en àrees de tipus d’aliments, i diversos restaurants internacionals.

Set piscines, tretze jacuzzis, bars, botigues...

El barco integra set piscines a diferents parts per fer vida a la coberta (inclòs un parc aquàtic), així com tretze jacuzzis. Però és només una part de la potencial diversió als seus 40.000 metres quadrats d’espais comuns. A continuació del passeig obert esmentat s’ubica la World Galleria, interior i de 300 metres quadrats, amb sostre de cúpula cinètica a la qual s’entreveuen bars, restaurants i botigues.

Notícies relacionades

L’entreteniment es recolza en espectacles d’immersió al saló de popa, entreteniment familiar interactiu a l’anomenat Luna Park Arena i un teatre de carrer bohemi al voltant del barco. Destaca per volum el World Theatre, de 1.153 seients, amb produccions originals. I horari ampliat de Kids Club i Teens Club.

Un iot de luxe dins del megacreuer

Com en altres barcos construïts els últims anys, MSC incorpora un Yacht Club, que ve a ser com un iot dins del barco, però més exclusiu, amb 152 camarots que disposen de la seva pròpia piscina, restaurant i zona infantil, així com servei de majordom. Els preus per allotjar-se en aquesta zona, a la qual només poden accedir els seus usuaris, són més cars, inclouen per defecte les begudes i un tracte més personalitzat. També, embarcament preferent i altres facilitats.