Transport marítim
Royal Caribbean es queda de moment sense la seva nova terminal de creuers a Barcelona
El Port ha hagut de suspendre la licitació pel recurs que tres companyies han presentat al TSJC
Consideren que el concurs públic «es va dissenyar» per adjudicar la concessió a la naviliera nord-americana

Fa un any, el Port de Barcelona va anunciar que la companyia nord-americana de creuers Royal Caribbean tindria una gran terminal de gestió pròpia a la capital catalana, anys després que la naviliera ja hagués anunciat la intenció de comptar amb aquesta infraestructura. Aquest divendres, però, el Port ha suspès la licitació d’aquesta terminal, denominada terminal G, després que una sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) hagi admès a tràmit un recurs interposat per les companyies Norwegian Cruise Line, Viking Ocean Cruises i Virgin Cruises.
El consell d’administració del Port de Barcelona va aprovar el 30 de novembre convocar el concurs públic per a la construcció i explotació d’aquesta terminal de creuers, que se situarà al moll Adossat, d’acord amb el que preveu el protocol firmat el 2018 amb l’ajuntament. El grup Royal Caribbean va ser el primer a mostrar el seu interès en aquesta futura terminal i, posteriorment, les navilieres Norwegian Cruise Line, Viking Ocean Cruises i Virgin Cruises van presentar una proposta conjunta per optar a aquesta mateixa concessió, cosa que va portar el Port a obrir un concurs públic.
Seguidament, el port va emetre un comunicat per a licitadors internacionals en el qual va anunciar que el peticionari de la concessió era una companyia del grup Royal Caribbean, i en el qual s’esmenta la presentació de la proposta alternativa per part del Consorci.
No obstant, Norwegian Cruise Line, Viking Ocean Cruises i Virgin Cruises van presentar al febrer un recurs davant el TSJC contra aquesta licitació que va ser admès a tràmit el mes de febrer passat per la secció cinquena de la sala contenciosa administrativa de l’alt tribunal català. Juntament amb el recurs, les tres navilieres també van sol·licitar suspendre la licitació, si bé aquestes mesures cautelars encara estan pendents de resoldre.
L’Autoritat Portuària també va publicar un anunci al BOE mitjançant el qual es va obrir el procés de selecció de la millor oferta per a la concessió de la terminal G i, al repassar el plec de bases del concurs, els demandants es van endur la «desagradable sorpresa de constatar que els requisits de l’esmentat plec es van dissenyar per adjudicar directament la concessió a Royal Caribbean».
Notícies relacionadesAixí doncs, el Port de Barcelona s’ha vist obligat a retirar el concurs públic per a la licitació de les obres i explotació i deixar que els serveis jurídics analitzin el tema, segons han confirmat fonts de l’ens portuari a Europa Press.
Amb tot, el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) del 9 de març ja recollia la «suspensió de la convocatòria» d’aquesta licitació, tot i que no donava compte dels motius que han portat el Port a prendre aquesta decisió.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Sector elèctric Iberdrola reforça la seva liquiditat amb una línia de crèdit de 2.500 milions
- Perfumeria i cosmètica Puig factura 2.299 milions el primer semestre, un 7,6% més
- Construcció Habitatge insta les comunitats a pactar un nou pla de 6.660 milions
- Anàlisi i predicció de BBVA Research L’economia catalana alentirà el seu creixement fins a l’1,5% el 2026
- Boom turístic Els hotels sumaran 52.000 habitacions fins al 2028 a tot Espanya