Participació ciutadana
Les propostes dels lectors per a la mobilitat de Barcelona: una T-Casual patrocinada i recuperar els interiors d’illa
EL PERIÓDICO va demanar idees per millorar la vida en la via pública i han despuntat propostes que tenen a veure amb la convivència i la mobilitat sostenible
Fes la teva proposta per solucionar els problemes de mobilitat de Barcelona

La secció Entre Tots d’aquest diari no pot tenir un nom més indicatiu sobre quin és el sentit de la seva existència. La idea és que els lectors no només enviïn cartes al director aportant queixes i comentaris sobre qualsevol fenomen social, cultural, econòmic, esportiu, culinari, urbà... També hi ha vocació d’escolta, i això implica que des de l’altre costat arribin propostes. Fa unes setmanes es va llançar un nou ‘site’, denominat Barcelona Entretots, inaugurat amb el repte de plantejar millores per a Barcelona en matèria de mobilitat. Aquestes són algunes de les idees dels lectors, que ja els anunciem que giren entorn del transport públic, la convivència o l’electrificació.
La proposta més votada reclama que la T-Casual tingui algun tipus d’esponsorització després que hagi perdut la rebaixa per part de l’Estat. «Que grans marques comprin espai a la superfície de les mateixes T-Casual per posar els seus logos i així rebaixar-ne el preu», planteja. En qualsevol cas, és subjacent el desig que les Administracions no s’oblidin dels títols que potser no són tan recurrents, com la T-Usual o la T-Jove.
El somni de Cerdà
Una altra de les idees més valorades té a veure amb una promesa electoral que ja ha sonat tant a Junts com al PSC: la recuperació dels interiors d’illa que va començar el 1987 amb la Torre de les Aigües (Roger de Llúria, entre Consell de Cent i Diputació). Des d’aleshores s’han rescatat mig centenar de patis. Aquests recorreguts verds millorarien la qualitat de vida a l’Eixample i incentivarien la mobilitat a peu i amb bicicleta, i reduirien el trànsit rodat», diu el suggeriment.
Notícies relacionadesSegueix, en tercera posició, un manifest perquè Barcelona «sigui una ciutat de vehicles elèctrics (patinets, bicicletes, motocicletes, cotxes, autobusos...)». Per a això, proposen «crear un carnet per als que es moguin amb vehicles 100% elèctrics que els doni accés a descomptes en la compra de nous vehicles elèctrics, reducció en impostos de circulació, peatges i pàrquing gratuïts, preus especials en transport públic, etc..».
També s’han reclamat ‘park&rides’ en els accessos de Barcelona, millorar la convivència amb els usuaris de patinet elèctric, que el transport públic sigui gratis a les zones que es volen descongestionar, subvencions per moure’s en bici i un clàssic que sempre torna: que les motos puguin circular pel carril bus.
- El restaurant preferit de Lamine Yamal
- El Sabadell acumula capital i podria liderar una fusió alternativa al BBVA
- Primera fase Així serà la futura Fira a Montjuïc: inici d’obres el 2026 i arquitectes internacionals i locals
- Multimilionari José Elías: «Si no vens, la resta no té sentit»
- Surt a la llum el Troissant, el croissant amb tres banyes
- Les condicions a la feina Les pimes es veuen "atrapades"
- Banca Criteria tanca la compra del 5% del capital de la multinacional francesa Veolia
- Empresa de ciberseguretat Google acorda la compra de la ‘start-up’ Wiz per 32.000 milions
- Indústria militar General Dynamics defensa davant Indra el seu "compromís" amb Espanya
- Sector espacial La ‘start-up’ catalana Pangea Aerospace obté 23 milions del fons de Casado