Mobilitat

Barcelona multiplicarà per set els permisos de repartiment nocturn de mercaderies

La ciutat té ara 70 permisos per entregar producte de matinada, i la idea és assolir els 500 el 2030

Barcelona multiplicarà per set els permisos de repartiment nocturn de mercaderies

Maite Cruz

1
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Repartir mercaderies durant la nit té una cosa bona i una cosa dolenta. La bona és que no hi ha trànsit i la càrrega i descàrrega no afecta la fluïdesa de la circulació. La dolenta és que, com passa amb els camions de les escombraries, pot generar sorolls indesitjats a segons quines hores, i a més els comerciants es veuen obligats a modificar hàbits i horaris. Barcelona disposa en el dia d’avui de 71 permisos per realitzar entregues de producte durant la matinada. La idea, amb l’objectiu que aquesta activitat taqui tan poc com es pugui la convivència al carrer, és que el 2030 hi hagi 500 credencials d’entregues sota les estrelles.

Notícies relacionades

El consistori ha presentat aquest dimarts els detalls de la seva estratègia sobre distribució urbana de mercaderies, amb una sèrie d’objectius que tenen l’any 2030 com a horitzó. Aleshores, s’espera que el 40% de les compres realitzades a través d’internet es recullin en centres de logística per evitar el creixent tragí de furgonetes. I s’aspira que les emissions contaminants imputables a aquests vehicles es redueixin a la meitat, així com la seva indisciplina, que hauria de caure un 60%.

Pel que fa als repartiments nocturns, algunes grans superfícies ja en fan des de fa temps. No pas el petit comerç, que ho té molt més difícil per organitzar-se. D'aquesta maenra, aquests 500 permisos és previsible que es destinin a grans empreses que puguin gestionar, també pel que fa al personal, l’arribada de paquets ja entrada la nit. Tenint en compte que el 20% del trànsit i el 40% de les emissions contaminants imputables a la mobilitat correspon al repartiment de mercaderies, esponjar el repartiment sembla un bon començament per arribar a aquesta anhelada convivència a la via pública.