Polèmica
Jueus espanyols rebutgen la «suspensió temporal» de Barcelona amb Israel i acusen Colau d’antisemitisme sofisticat

La Federació de Comunitats Jueves d’Espanya (FCJE) ha rebutjat l’anunci de l’Ajuntament de Barcelona que ha decretat aquest dimecres la «suspensió temporal» de relacions amb l’Estat d’Israel i amb totes les seves institucions, inclòs l’agermanament amb la ciutat de Tel Aviv, i ha acusat l’alcaldessa de la ciutat, Ada Colau, d’«antisemitisme sofisticat».
Així ho ha expressat la FCJE en un comunicat després que Colau hagi enviat una carta al primer ministre d’Israel, Benjamin Netanyahu, per decretar aquesta suspensió de relacions en la recepció a les entitats impulsores de la iniciativa ciutadana de suport al poble palestí ‘Barcelona amb l’apartheid NO, Barcelona amb els drets humans SÍ’.
Segons denuncia la federació, en les últimes setmanes ha anat creixent la «pressió» al voltant de les comunitats jueves amb aquesta campanya de l’Ajuntament de Barcelona i considera que el que passa a Tel Aviv o Israel pot «suscitar diferents opinions igual com qualsevol altre país o ciutat».
Entretots
«Veiem amb summa preocupació com només a una única ciutat, a un únic país del món, se li qüestionen les seves accions i la seva legitimitat», ha dit el comunicat.
En paraules de la FCJE, es dona la circumstància que Israel «és l’únic país jueu del món». «Per això, al nostre entendre, aquesta decisió no té a veure ni amb la política ni amb els drets humans ni amb la pau. Això té un nom i es diu ‘antisemitisme sofisticat’», ha denunciat.
Notícies relacionadesAixí, ha apel·lat els ciutadans de Barcelona a continuar treballant per la convivència i contra l’antisemitisme «en qualsevol de les formes en què es manifesti».
Segons l’alcaldessa de Barcelona, «s’ha de fer un gest contundent per convidar a treballar per la pau. En aquest sentit fem aquesta suspensió de relacions amb l’Estat d’Israel, que confiem que sigui temporal», ha dit.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Succés Mor tirotejat un home en un portal del carrer de Consell de Cent a Barcelona
- Debat al Parlament El president Salvador Illa crida a un pacte sobre infraestructures per afrontar la mobilitat i el creixement econòmic
- Un gran projecte Així serà el nou Liceu Mar: 210 funcions anuals, restaurant amb vistes i 47 milions de pressupost
- Fort correctiu al jutge Peinado El Suprem rebutja la intenció del jutge Peinado d’imputar Bolaños en el cas Begoña al no apreciar cap indici de delicte
- Nou cicle republicà ERC exigirà un mínim de 50 militants i un 3% d’avals per constituir-se en corrent intern