En ple carrer
La dona que ha trobat el nadó de Sants: «Em pensava que era un nino, però ha mogut els ulls»
Ana Edilia, una dona que sortia a treballar, ha trobat el nounat davant el portal de casa seva, es l’ha posat a la falda i ha esperat els Mossos
Abandonat un nadó al carrer en plena onada de fred a Barcelona
Ana Edilia, una veïna de nacionalitat colombiana que viu a Barcelona i que treballa netejant cases, sortia aquest dimarts a les 06.45 hores del matí de casa seva, al carrer Begur del barri de Sants. A la vorera del davant, al costat de l’entrada d’una entitat social tancada, ha topat amb un home d’accent «peruà o equatorià» que assenyalava una bossa fosca: «És un nen».
La dona, sense deixar de mirar aquell home que sostenia un telèfon mòbil, s’ha acostat a mirar l’interior de la bossa. «Em pensava que era un ninotet», admet quan ha vist el nadó. «I pensava que l’home devia estar borratxo», afegeix també. Però llavors: «El nadó ha mogut els ulls i el caparró». Abans que sabés com reaccionar, l’home li ha mostrat la pantalla del seu telèfon, estava trucant al 112 i, a continuació, li ha demanat que ella es quedés amb el nadó perquè ell arribava tard a la feina.
Ana Edilia explica que ha acceptat quedar-se amb el nadó i també ella ha trucat pel seu compte al 112, on li han confirmat que una patrulla dels Mossos d’Esquadra i una ambulància ja estaven de camí. «Mentre esperava, me l’he posat a falda. Per si tenia fred, perquè estava plovisquejant. Li ha caigut el xumet i l’hi he tornat a posar. Però estava tranquil, calentó, no plorava. L’havien deixat calentó», explica. Dins de la bossa, hi havia una manta que abrigava.
Al cap de tres o quatre minuts, ha arribat la patrulla dels Mossos i l’ambulància. El nadó, d’entre un i dos mesos de vida, ha sigut traslladat a l’Hospital Sant Joan de Déu i està fora de perill. La policia catalana ha obert una investigació per descobrir qui ha abandonat aquest nadó al carrer en una de les nits més fredes de l’any.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Relacions socials La soledat no desitjada per Nadal: «M’agradaria celebrar-ho amb els meus fills, però sembla que no existeixo per a ningú»
- Sorteig del 'Gordo' Ni cobrar-lo ni trucar als teus amics: què és el primer que has de fer si et toca la Loteria de Nadal?
- Investigació a la dona del president L’Audiència manté Begoña Gómez imputada per malversació per l’«interès en els assumptes lucratius» de la seva assistent a la Moncloa
- Selectivitat Les proves d’accés a la universitat a Catalunya seran els dies 9, 10 i 11 de juny del 2026
- Postura ferma Salvador Sobral rebutja tornar a Eurovisió el 2026 i marca una línia vermella amb Israel
