Seguretat ciutadana
¿Quins són els districtes més insegurs de Barcelona?
L’Enquesta de victimització municipal destaca que un de cada quatre ciutadans va ser víctima d’un delicte l’any passat

Confirmant la tendència del nou baròmetre municipal, que consolida la inseguretat com la principal preocupació per als barcelonins, l’Enquesta de victimització municipal destaca que el 24,9% dels ciutadans de la capital catalana asseguren haver sigut víctima d’un o més delictes l’any passat. La xifra suposa un augment d’1,4 punts percentuals respecte a la registrada el 2020.
I si hi ha un districte en què destaquen les queixes dels veïns per la proliferació de delictes és el de Ciutat Vella, on una de cada tres persones, el 33,9% en concret, diu haver-ne patit l’any passat. El segueix Sant Martí, amb un 26,8%, i l’Eixample, amb un 26,3%. Ni tan sols una zona com Sarrià-Sant Gervasi es deslliura de la sensació: un 25,4% dels enquestats afirmen haver patit robatoris o algun altre tipus de delicte.
Robatoris de carteres i bolsos
Notícies relacionadesDe l’altra banda, Gràcia és el districte més segur de Barcelona en l’actualitat, amb un 18,3% de ciutadans afectats, seguit per Sants-Montjuïc (22,3%) i Sant Andreu (22,4%).
Els delictes més habituals són els que atempten contra la seguretat personal, amb un 18% de respostes dels enquestats, que reporten els robatoris de la bossa o la cartera amb més freqüència. Els segueixen els portats a terme contra els vehicles (7,2%), vivendes habituals (3,5%) i de segona residència (1%), i contra comerços (0,8%).
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Dol a Hollywood Adeu a Redford, llegenda progressista
- Exposició El duel ‘Leonardo vs. Michelangelo’, en experiència immersiva
- Mobilitat La futura llei del taxi preveu erradicar les VTC urbanes a Barcelona
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Pròxim Orient Les mesures de la Comissió Europea contra Israel només afectaran un terç de les importacions
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Cinema ‘Sirat’, d’Oliver Laxe, representarà Espanya als Oscars 2026