Reforma polèmica

L’ajuntament comença a retirar la llosa de Sant Antoni a Barcelona

  • Els defensors de la pacificació de la ronda de Sant Antoni convoquen mobilitzacions

L’ajuntament comença a retirar la llosa de Sant Antoni a Barcelona

Jordi Cotrina

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Aquest dilluns, 14 de novembre, l’Ajuntament de Barcelona ha iniciat les primeres tasques per eliminar la llosa de la ronda de Sant Antoni, una plataforma de formigó on es va situar l’antic mercat provisional del barri ja fa quatre anys. Les actuacions també adequaran el paviment «per poder passejar i fer usos ciutadans fins que s’executi la transformació definitiva», ha informat el consistori en un comunicat.

Les obres s’han posat en marxa aquest dilluns amb les tasques inicials i la col·locació dels primers elements, i durant els pròxims dies començaran a treballar les màquines per retirar la llosa. Està previst que l’actuació estigui acabada al març i s’hi invertirà prop d’un milió d’euros.

Per poder començar les tasques, s’han retirat els quioscos i s’han aturat temporalment les activitats de dinamització que s’han organitzat des del juny en el tram de la ronda entre els carrers del Comte d’Urgell i Floridablanca.

Notícies relacionades

Paral·lelament, l’Ajuntament ha presentat al veïnat i entitats de l’entorn de la ronda els resultats de l’avantprojecte per fer-la un espai pacificat, sense cotxes, amb més verd i «ple de vida», segons ha apuntat el govern municipal. La proposta s’acabarà de validar i concretar en el marc d’un espai participatiu per poder elaborar el projecte executiu per a la reforma definitiva de la via entre els carrers del Comte d’Urgell i Floridablanca. «La transformació proposada afavoreix els usos ciutadans, la vida de barri i el comerç local, i suposarà l’inici d’un nou plantejament per a totes les rondes de Ciutat Vella», asseguren des del consistori.

El disseny segueix el model Superilla Barcelona: l’asfalt desapareix i el paviment és de pedra natural, no es preveu la circulació de cotxes, i l’espai per a vianants, zones verdes i usos ciutadans creix «fins als 15.600 metres quadrats». A més, s’hi integra el pas de les bicicletes, només hi ha carril bus exclusiu de baixada entre Villarroel i Comte d’Urgell i es renova el carrer Tamarit i la plaça del Pes de la Palla per convertir-la en un espai amb una «superàrea de joc». Ara el consistori iniciarà un espai de participació per concretar i validar la proposta i redactar el projecte executiu per iniciar les obres a finals de juny.