Drets humans
Mil persones es manifesten a Barcelona en solidaritat amb les dones de l’Iran
Els participants formen una cadena humana a la Rambla per recolzar les protestes que van començar després de la mort d’una jove per portar el vel «incorrectament»

Prop de mil persones, segons els organitzadors, s’han manifestat aquest dissabte a la tarda a Barcelona per mostrar el seu rebuig al règim de l’Iran i la seva solidaritat amb les protestes que van començar fa 40 dies, després de la mort sota custòdia policial de Mahsa Amini, una jove que havia sigut detinguda per portar el vel islàmic «incorrectament».
Els participants han començat formant una cadena humana a la Rambla, per després anar cap a la plaça de Sant Jaume, on s’ha acabat la manifestació amb què Barcelona s’ha afegit a les desenes de ciutats que les últimes setmanes han acollit convocatòries similars.
Notícies relacionadesEls manifestants, que portaven banderes iranianes i fotos d’Amini, han mostrat el seu suport als drets de la dona, amb crits demanant l’expulsió de l’ambaixador d’aquest país a Espanya i l’alliberament dels presos polítics.
Aquest dissabte, el comandant de la Guàrdia Revolucionària, Hussein Salami, ha avisat els participants de les marxes. «Les protestes s’acaben avui. No sortiu més al carrer», ha assenyalat Salami. Des de la mort d’Amini, segons les oenagés iranianes vinculades als moviments d’oposició, almenys 253 persones, entre les quals 34 nens, han perdut la vida en les protestes.
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Elecció al Vaticà L'estatunidenc Robert Francis Prevost esdevé el 267è Papa sota el nom de Lleó XIV
- Explicació científica Fumata blanca i fumata negra: ¿com aconsegueix el Vaticà canviar el color del fum per anunciar l’elecció del nou Papa?
- Sentència judicial Condemnat un pare per agredir un home que havia tocat el seu fill en una piscina de Lleida
- Previsió del Meteocat Catalunya activa desenes d’avisos grocs per intensitat de pluges per a les pròximes 48 hores