Arrencarà el 2023

Del Bicing a les bicis metropolitanes: set estacions per fer transbord als afores de Barcelona

  • L’Ambici s’estendrà a 15 poblacions l’any que ve i es crearan set estacions d’intercanvi als límits de la capital per passar d’un tipus de bicicletes a un altre

Del Bicing a les bicis metropolitanes: set estacions per fer transbord als afores de Barcelona

Manu Mitru

2
Es llegeix en minuts
Jordi Ribalaygue
Jordi Ribalaygue

Redactor

Especialista en Barcelona i àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El ‘bicing’ metropolità renaixerà el 2023 a 15 localitats i prendrà el testimoni del Bicibox, però sense unificar-se amb el sistema de bicicletes compartides de Barcelona. L’Ambici –així es dirà el nou servei– es crea al marge del Bicing barceloní i no servirà per recórrer la capital catalana, de la mateixa manera que les bicicletes de l’urbs continuaran sense poder agafar-se per circular més enllà dels límits de la ciutat. Per compensar, l’AMB construirà set estacions on es podran intercanviar els vehicles de dues rodes d’un sistema i de l’altre a poblacions frontereres amb l’urbs.

Les parades pont se situaran a tres punts del límit amb l’Hospitalet de Llobregat (a la Ciutat de la Justícia, Riera Blanca i Collblanc), dos amb Sant Adrià de Besòs (el campus de la UPC i el barri de la Pau), un amb Santa Coloma de Gramenet (Baró de Viver) i un altre a Esplugues de Llobregat (Zona Universitària). «Serà com qui canvia de bus a metro o de metro a ferrocarril», ha comparat el primer tinent d’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, que s’ha compromès a estudiar fórmules per aconseguir més integració en el futur entre els dos models de bicicleta compartida.

Al seu torn, es comercialitzarà un abonament metropolità que permetrà que els ciclistes facin ús dels dos serveis. El preu del títol integrat fluctuarà entre els 53 i els 65 euros. Els usuaris del Bicing que adquireixin l’abonament conjunt s’estalviaran un 20%: la tarifa plana es reduirà de 50 a 40 euros, i la tarifa d’ús, de 35 a 28 euros. «Ens hauria agradat una integració total i ho hem parlat molt amb l’Ajuntament de Barcelona, però els requisits d’adjudicació fan impossible concedir aquest tipus de servei directament i sense concurrència pública», ha explicat el vicepresident de Mobilitat de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, Antonio Poveda. 

Notícies relacionades

L’Ambici s’estrenarà a principis del 2023. Les primeres estacions s’instal·laran a Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí i Cornellà de Llobregat. Després, les parades s’estendran a 12 localitats més durant el primer trimestre de l’any vinent. S’implantarà a l’Hospitalet de Llobregat, Badalona, Santa Coloma de Gramenet, el Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Sant Just Desvern, Molins de Rei, Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels.

La posada al punt de l’Ambici costa 40,5 milions a l’AMB, que ha rebut 7,2 milions procedents dels fons Next Generation per a la compra de bicicletes i parades. El nou servei arrencarà amb 2.600 bicicletes, totes elèctriques, i es construiran 236 estacions.